בשעה זו בירושלים: מפגינים למען בעלי החיים



תנו לחיות לחיות מפגינה ברגעים אלה מול הכנסת נגד הפקרת בעלי החיים לטענתם על ידי משרד החקלאות

במסגרת ההפגנה קוראים פעילי תנו לחיות לחיות, לחברי הכנסת ולשרי הממשלה לא להתעלם ממצבם הקשה של בעלי החיים בישראל, ולקדם במסגרת הכנסת החדשה יוזמות חקיקה שישפרו את המצב ובראשן את  הצעת החוק להעברת סמכויות הטיפול בבעלי החיים ממשרד החקלאות למשרד להגנת הסביבה.

לטענת עמותת "תנו לחיות לחיות" מאז נחקק חוק צער בעלי חיים, הזניח משרד החקלאות את הטיפול בו. כיום, אלפי גורי חתולים וכלבים גוססים ברחובות מדי שנה, 100 אלף כלבים בריאים מומתים כל שנה בכלביות העירוניות, בעלי חיים עוברים התעללות קשה מדי יום במשקים המתועשים – ומשרד החקלאות לא עושה כמעט דבר כדי לטפל בכך, לא מקדם חקיקה, לא מתקין תקנות ולא אוכף את החוק.

עוד הם מוסיפים כי חלק ניכר מהסמכויות על פי חוק צער בעלי חיים נתונות למשרד החקלאות. הבעיה בכך היא שמדובר במשרד שאחראי לפגיעה בבעלי חיים במדינת ישראל. עובדה זו מציבה את משרד החקלאות ואנשיו בניגוד עניינים בין תפקידיהם, וגורמת לכך שההגנה על בעלי החיים בישראל לוקה עד מאוד. על פי רוב, ניצב משרד החקלאות בצד שמעכב רפורמות הקשורות לבעלי החיים בישראל, כשמן העבר השני המשרד להגנת הסביבה הוא שמנסה לקדמן ולהגן על בעלי החיים. גם מבקר המדינה מתח בעבר ביקורת על טיפול משרד החקלאות בהגנה על בעלי החיים בישראל, ובכלל זה על המשאבים המועטים שמשרד החקלאות מקצה לעניין.

הצעת החוק להעברת סמכויות הטיפול בנושא למשרד להגנת הסביבה אושרה על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה בכנסת הקודמת, אולם שרת החקלאות הקודמת אורית נוקד הגישה על כך ערר לממשלה. בטרם נדון הערר פוזרה הכנסת והחלה תקופת הבחירות. כעת קוראת העמותה לשר החקלאות יאיר שמיר להעביר את הסמכויות למשרד להגנת הסביבה, ובכל להביא לתיקון יסודי במצב המעוות במסגרתו פקידי משרד החקלאות שאחראים לפגיעה בבעלי החיים בישראל ולניצולם, הם גם אלו שאחראים על ההגנה על בעלי חיים אלו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה