היום ייחנך פארק טדי



פארק טדי ממוקם סמוך למתחם חוצות היוצר, במרכזו הוקמה מזרקה חדשנית מסוגה בארץ. מרכז המבקרים שהוקם במקום יספר את סיפור התפתחותה של ירושלים בתקופת כהונתו של ראש העירייה המיתולוגי טדי קולק. בנוסף הוצבו בפארק גם פסלים סביבתיים ובאר משאלות. הערב יתקיים אירוע פתיחה חגיגי, במסגרתו יחולקו עיטורי כבוד לתורמים מרכזיים

פארק טדי יפתח היום (ה') לביקור הציבור הרחב. הפארק ממוקם למרגלות העיר העתיקה ובצמוד למתחם חוצות היוצר. בהופעתה של המזרקה, שניצבת במרכז הפארק, ישולבו 256 זרנוקי מים, וכ-1,500 גופי תאורה ומוזיקה מקורית של תזמורת ירושלים החדשה. הכוריאוגרפיה שתשלב במדויק בין מים, המוזיקה ואור, מתוכננת על ידי חברת JLM מברצלונה. המופע המרכזי של המזרקה יתקיים מדי ערב, ללא תשלום, להנאת כל באי הפארק.

ארבעה תורמים מרחבי העולם, שהשקיעו רבות בהתפתחותה של העיר, יקבלו בערב הפתיחה החגיגי את עיטור טדי קולק:

רות חשין - נשיאת הקרן לירושלים לשעבר, תקבל עיטור על מפעל חיים.
סוניה דינר משוויץ, מנהלת קרן דיר, עיטור על תרומה משמעותית לירושלים בעיקר בתחום הקשישים  והדו-קיום.
אלן האסנפלד מארה"ב, על תרומה משמעותית לירושלים בעיקר בתחומי התרבות, החינוך והקהילה ג'וליה והנרי קושיצקי מקנדה - על תרומה משמעותית לירושלים בעיקר בתחומי הקהילה והחברה

פארק טדי, המשתרע על שבעה דונמים, יהווה פרויקט הנצחה משמעותי לפועלו של טדי קולק, ראש עיריית ירושלים במשך 28 שנים ומייסד הקרן לירושלים. בפארק הוקם מרכז מבקרים המספר את סיפור בנייתה של ירושלים המודרנית, באמצעות סרט תלת מימד שיוקרן במקום. כמו כן, לאורך שבילי הפארק ממוקמים שלטי אבן, המתארים ציוני דרך בחייו של טדי קולק.

בחלקו המזרחי של הפארק, נמצאת באר משאלות עשויה אבן ירושלמית לתוכה יוכלו המבקרים להטיל מטבע ולבקש משאלה. בנוסף נבנה  גרם מדרגות המקשר את חומות העיר העתיקה יחד עם העיר החדשה.

טדי קולק שימש ראש עיריית ירושלים משנת 1965 ועד 1993 ,והקדיש את מרבית חייו לעשייה למען ישראל וירושלים. הוא ייסד והקים את מוזיאון ישראל. המימון להקמת הפארק גויס ברובו מתורמים מישראל ומרחבי העולם וכן שותפים להקמתו עיריית ירושלים ומשרד התיירות. הקרן לירושלים גם התחייבה כי חלק מהתרומות להקמת הפארק יוקצו לטובת שמירה נאותה של המקום להנאת המבקרים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה