שר החינוך וראש העיר ירושלים נפגשו עם מורי בית ספר זיו שעוברים להעסקה ישירה של העירייה



מורים מבתי הספר זיו ודנמרק בירושלים נפגשו אתמול עם שר החינוך, שי פירון וראש העיר, ניר ברקת בלשכת השר בכנסת לדון בהחלטה שאושרה ביום ה' האחרון להפוך את בית ספר זיו לבית ספר עירוני.

כפי שפורסם כאן לפני כשבוע, ועדת הכספים העירונית החליטה לאשר את העברתם של 50 מורות ומורים מהעסקה קבלנית להעסקה ישירה. כלומר, להעביר את הפעלת בית הספר לידי העיריה. מדובר במהלך כולל בשיתוף עם בתי הספר ובהתאם לרצונם להפוך לעירוניים. בתוך כך גם תיכון דנמרק בירושלים נמצא בהליכים מתקדמים של הפיכתו לבית ספר עירוני והמגמה עוד צפויה להימשך.

הבוקר נפגשו המורים יחד עם ראש העיר ושר החינוך שברך על המהלך שר החינוך, שי פירון אמר כי "מדובר בהחלטה שוויונית וצודקת המעניקה את הזכויות והיחס המגיע לאלו שבחרו להקדיש את חייהם למלאכת החינוך בישראל" השר הוסיף ואמר כי "המערכת כולה עשתה מאמץ גדול כדי שהעניין הזה יוסדר, כדי להגדיל את המחויבות שלכם למערכת החינוך ולהראות שיש כאן השקעה לטווח ארוך  שתוביל עוד צעירים איכותיים לבתי ספר. זוהי סנונית ראשונה ואני מקווה שהיא תהיה חלק ממהפכה יותר רחבה"

ראש העיר ניר ברקת הוסיף "נמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם בתי הספר ולטובת המורים בירושלים. מדוברבמהלך מבורך שהופך את בתי הספר לעירוניים ונותן למורים את הכבוד הראוי להם. כך נביא את מערכת החינוך בירושלים לרמה הגבוהה ביותר עבור התלמידים". 

מעבר בית ספר זיו לבית ספר עירוני משמעו העסקת עובדי בית הספר כעובדי עירייה. מורי אגודת רנה קאסן אומנם מקבלים זכויות סוציאליות ופנסיוניות, אך אם בעבר היו בעיות של תזרים אגודה, אשר הביאו להפרשה מאוחרת של הפנסיות והקרנות, היום הם נקלטים כעובדי עירייה ויקבלו את מלוא הזכויות שמגיעות להם. העירייה משלימה בימים אלה את הליך העברת הבעלות על תיכון זיולידי עיריית ירושלים, כאשר העסקת המורים מתוכננת לתחילת שנה"ל תשע"ד.

ראש מינהל חינוך בעיריית ירושלים, משה (קינלי) טור-פז גם כן בירך על המהלך ואמר: "לאחר פגישות רבות עם המורים של בית ספר זיו אני שמח על השלמת המהלך ועל הפיכתם לעובדים עירוניים. אני מאמין שבית ספר זיו הוא תוספת חשובה לעירייה והשתלבותו במערכת העירוניתתוסיף למורים, לבית הספר ולאיכות החינוך בעיר".

 תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה