מהיום הדרך לבית הספר בטוחה יותר



הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים השלימה פרויקט מיוחד לשיפור תשתיות הבטיחות סביב 1,100 מוסדות חינוך

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים השלימה בימים אלה פרויקט מיוחד לשיפור תשתיות הבטיחות סביב 1,100 מוסדות חינוך בכ-170 רשויות מקומיות ברחבי הארץ בהם אותרו ליקויי בטיחות.
במסגרת הפרויקט, אשר התמקד ביצירת סביבה בטוחה לילדים, נסללו 882 פסי האטה, הוקמו כ- 6,675 מטרים של גדרות הפרדה ולמעלה מ-20 קילומטרים של מעקות הולכה במדרכות - התקנים אשר תרומתם לבטיחות מוכחת. לצורך כך השקיעה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקציב מיוחד של כ-12 מליון שקלים. 

ההגעה והחזרה מבית-הספר הינם ממוקדי הסיכון העיקריים בהם ילדים חשופים לסכנות הכביש. על פי נתוני ארגון "בטרם" כ-54% מהתלמידים מגיעים לבית הספר ברגל. כ-12% מהם חוצים את הכביש בצורה שמסכנת את חייהם - לא במעבר החצייה, לא נשמעו להוראות של משמרות הזה"ב או התפרצו לכביש בלי להסתכל לכל הכיוונים. 
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים גיבשה מדיניות כוללת להסרת מפגעי בטיחות וקידומן של תשתיות סלחניות להולכי רגל סביב מוסדות חינוך ומרכזי ציבור. הפרויקט נבחר לאחר מחקר שערכה הרשות והראה כי ניתן להפחית בכ-40% את מספר תאונות הדרכים בהן מעורבים הולכי רגל על ידי הקמת התקני בטיחות. התקנים אלו ימנעו חציית כביש שלא במעבר חצייה מוסדר ויגבילו את מהירות כלי הרכב בסמוך למוסדות חינוך ואזורים עמוסים בהולכי רגל.
 
צילום: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה