ועדת השמות אישרה: רחוב בירושלים יקרא על שם פרופסור ישעיהו ליבוביץ



מועצת העיר אישרה היום (ה') את המלצת וועדת השמות העירונית לקריאת רחוב על שם פרופסור ישעיהו ליבוביץ, מבולטי הוגי הדעות במאה ה-20, שמצא עצמו לא פעם במרכזן של שערוריות ציבוריות בשל התבטאויותיו החריפות. מסיבה זו, הנצחתו בקריאת רחוב על שמו נדחתה מספר פעמים בעבר

המלצת הוועדה הינה לקרוא רחוב על שם פרופסור ליבוביץ באזור גבעת רם, בשל היותו איש אקדמיה ומדעים.

פרופסור ישעיהו ליבוביץ  נפטר בירושלים בשנת 1994, בגיל 91 . ליבוביץ היה מדען רב תחומי במדעי הטבע והתמחה בעיקר בביוכימיה, נחשב לבולט שבין הוגי הדעות במאה ה-20, שימש כעורך האנציקלופדיה העברית ופרופסור באוניברסיטה העברית.

ליבוביץ' מצא עצמו לא פעם במרכזן של שערוריות. הוא הצליח להרגיז חלקים נרחבים בעם כשכינה את חיילי צה"ל "יודו-נאצים" בזמן מלחמת לבנון הראשונה. לפני כן, בשנת 1993 אמר כי "המסתערבים הם החמאס שלנו". התבטאות זו, הובילה את ליבוביץ' לוותר על פרס ישראל בו זכה בשנה זו, לאחר שחולל סערה ציבורית גדולה.על רקע התבטאויותיו, החליטה בעבר עיריית ירושלים שלא להנציח את ליבוביץ בקריאת רחוב על שמו, היום כאמור הוחלט, לעשות כן.

עוד אושרה הנצחתו של אורנן יקותיאלי, אשר נפטר בגיל 45 באפריל 2001, בעודו ממתין להשתלת לב בארצות הברית.

יקותיאלי היה פעיל חברתי, פוליטיקאי ירושלמי ומייסד עמותת עם חופשי. יקותיאלי כיהן במשך 15 שנה במועצת העירייה מטעם סיעת מרץ וסיעת ירושלים עכשיו, ואף כיהן כסגנו של טדי קולק בשנים 1993 – 1989.

 

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה