מתכוננים לל"ג בעומר



ילדים ברחבי העיר מבלים את זמנם באסיפת קרשים אחרונים למדורה. במד"א ובחברת חשמל נערכים לל"ג בעומר בטוח. בשל החשש מחילול שבת ל"ג בעומר נדחה ליום ראשון אך עדיין רבים מהצעירים מתכוונים לקיים את החגיגות במוצ"ש הקרוב.

לצד אלפי הילדים שאוספים קרשים לקראת מדורות ל"ג בעומר, ולצד מאות המארגנים של הילולת הרשב"י בהר מירון, גם במד"א נערכים לקראת החג בכוננות גבוהה ומגישים את המדריך לבטיחות בחג במגן דוד אדום מתכוננים לקראת הילולת רבי שמעון בר-יוחאי זצ"ל בהר מירון ולאירועי ל"ג בעומר בכל רחבי הארץ, ומעלים את הכוננות.
במסגרת הכוננות, מרחבי מד"א בצפון הארץ המאבטחים גם את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון יעלו את הכוננות כבר מיום שישי (26.04) בשעות הבוקר, ועד ליום ראשון (28.04) בשעה 23:00 בלילה. במהלך ל"ג בעומר, מרחבי מד"א בצפון הארץ ישהו בכוננות ג', שהיא הגבוהה ביותר, על מנת שיוכלו להעניק מענה מלא, מיידי ואיכותי לכל קריאה שתתקבל. את אלפי החוגגים בהילולת הרשב"י במירון, יאבטחו כוחות מד"א של מרחב ירדן מתוגברים בכוחות רבים נוספים מכל רחבי הארץ. 

במהלך ימי ההילולה, יפעיל מגן-דוד-אדום מוקד שליטה מיוחד בהר מירון וכן שתי מרפאות: הראשית - בבניין ישיבת מירון, שתאויש ברופאים, פאראמדיקים וחובשים; המשנית - בסמוך לתחנת דלק בצומת מירון, שתאויש גם היא ברופאים, פאראמדיקים וחובשים וכן במרפאה ניידת. בנוסף, סמוך לקבר עצמו ייפרס כוח עתודה רגלי של עשרות פאראמדיקים וחובשים, עובדים ומתנדבים, שיעניקו מענה רפואי מיידי לחוגגים שיחושו ברע ויסייעו להוציאם מתוך חגיגות ההילולה אל המרפאות. באתר יוצבו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, תחנות אירוע רב נפגעים (תאר"ן), מרפאה ניידת, אופנועי מד"א, טרקטורוני מד"א ולמעלה מ-150 אנשי עזרה ראשונה של מד"א, שיימצאו בכל פינה באתר ויתנו מענה ראשוני לחוגגים שיזדקקו לעזרה רפואית וכן יפנו את הנפגעים לביה"ח. מסוק מד"א-להק יעמוד גם הוא בכוננות גבוה על מנת לסייע בפינוי נפגעים במידת הצורך.  בשנה שעברה, טיפלו צוותי מד"א מלמעלה מ-200 חוגגים שחשו ברע במהלך ההילולה המירון, בהם צעיר בן 24 שנפצע באורח קשה כשנפל מגובה, ואדם בן 60 שלקה בליבו במהלך החגיגות. בנוסף, טיפלו כוחות מד"א בכל רחבי הארץ ב-80 נפגעים נוספים, שסבלו מכוויות, צריכת יתר של אלכוהול ומפגיעות שנגרמו כתוצאה ממעורבות במקרי אלימות. 
לחוגגים במדורות ל"ג בעומר, מפרסם מד"א כללי עזרה ראשונה במקרה של פגיעה מאש:
1. במידה ואש אחזה בבגדיו של אדם יש להשכיבו על הקרקע ולגלגלו בעפר או לכבות את האש במים רבים. אפשר גם להחניק את האש על ידי כיסוי הנפגע בשמיכה רטובה, או במגבת גדולה כאשר ראש הנפגע נשאר חשוף.
2.אין להסיר או לתלוש בגדים חרוכים שנדבקו באזור הכוויה. במקרה של כוויה יש לקרר מיד במים פושרים זורמים או להניח רטיות קרות ולחות (רצוי סטריליות) על הכוויה. ניתן להשתמש גם בממחטות בד או בגד. אין לנקב שלפוחיות ואין להסיר עור. כמו כן, אין למרוח על הכוויה משחות או חומרים שונים אחרים.
3.במקרה של חדירת גץ לעין, יש לשטוף את העין היטב עם הרבה מים זורמים.
4.מומלץ לנעול נעלים שלמות וללבוש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים ארוכים, על מנת להגן על הגוף מפני גיצים וגחלים וכן מעקיצות זוחלים ורמשים שונים הנמשכים לאור וחום המדורה.
5.בשל העשן הסמיך העולה מהמדורות ונושא איתו עפר רב שנחשב מסוכן לבריאות, ממליץ מד"א לקשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה (אסטמה, COPD או בעיות בכלי הנשימה) וכן לפעוטות לשהות בבתים עם חלונות מוגפים. 
6.יש להימנע מלהחזיק משקאות אלכוהוליים בסמוך לאש, או חלילה להשליכם לאש, מחשש להתלקחות. בנוסף, יש להימנע מלהשליך לתוך האש מיכלים, פחיות ובקבוקים שעלולים להתפוצץ ולגרום לנזק רב.
 
מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "אני מברך את העולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל ואת חוגגי ל"ג בעומר ברחבי הארץ. ההילולה במירון היא אחת מהאירועים הציבוריים הגדולים שמד"א נדרש להיערך לקראתו. מדי שנה, כוחות מד"א ערוכים בשטח ונערכים מראש למגוון רחב של תרחישים אפשריים, על מנת להעניק את המענה הטוב, המהיר, היעיל והאיכותי ביותר לחוגגים במירון. גם השנה נערכנו למגוון רחב של תרחישים קיצוניים, בנוסף  להענקת טיפולים רפואיים למשתתפים שחלילה יפצעו או יחושו ברע. אני מבקש מהציבור להקפיד על הנחיות הבטיחות ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון וההצלה בשטח. בנוסף, כוחות מד"א ערוכים להעניק מענה מיידי ומהיר לכל מי שעלול להיפגע במהלך מדורות ל"ג בעומר, ובמהלך יום החג, בו רבים מטיילים בכל רחבי הארץ. אנו מבקשים מההורים לנהוג ביתר תשומת לב לפעילות הילדים בל"ג בעומר ולהקפיד על מבוגרים אחראיים בכל מדורה ומדורה, על מנת לשמור על חייהם".   
 
גם במחוז ירושלים של חברת חשמל נערכים לבטיחות עמודי החשמל ומזהירים את הציבור מסכנת קיום מדורות ליד עמודי החשמל.
 
תמונה: באדיבות flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה