ניצחון למורות הקבלן בבית ספר זיו בירושלים



מאבק של 6 שנים הוכרע השבוע בבית הספר זיו בירושלים, עם החלטתה של ועדת הכספים של עיריית ירושלים לאשר את העברתם של כ-50 מורות ומורים מהעסקה קבלנית להעסקה ישירה ולהעביר את הפעלת בית הספר לידי העיריה

בדברי ההסבר להחלטת ועדת הכספים של עיריית ירושלים צויין "העברת בית הספר להפעלה ישירה ע"י העיריה תמנע מצבים של פיגור בתשלום שכרם של העובדים ולא תגרום להוצאות נוספות".עוד נכתב במסמך "יש לציין כי אגודת רנה קאסן גובה מהעיריה תקורה בסך של כ-415,000 ₪ עבור הפעלת בית הספר והוצאה זו לא תידרש בהפעלה ישירה".

מהקואליציה הארצית להעסקה ישירה נמסר כי "זו עדות נוספת לתיווך המיותר והפוגעני של חברות הקבלן. אנו מברכים על החלטתה של עיריית ירושלים ומייחלים ליישום מלא בהקדם האפשרי".


לילי בן עמי, מה'מטה למען העסקה הוגנת של מורות ומורים', שהחלה את המאבק לפני כמעט שש שנים כמורה לתנ"ך ומחנכת כיתה י' בי"ס זיו, אינה ממהרת לחגוג. בן עמי מסרה כי "אמנם המהלך של המעבר להעסקה הישירה הוא חסר תקדים ומרגש ביותר, אבל את הסרט נגזור רק כאשר נראה במו עיננו תלוש שכר המעיד כי מורות זיו הן עובדות עירייה". עוד הוסיפה כי "לצד כל השמחות הללו יש לזכור שבלמעלה מתשעים בתי ספר בעיר ירושלים רנה קאסן ממשיכה לפעול באין מפריע ולהעסיק מורים בצורה פוגענית. ב'מטה למען העסקה הוגנת של מורות ומורים' לא ננוח עד אשר יסתיים המהלך בשלמותו".לילי בן עמי, ממובילות המאבק, מסבירה כי העסקת מורות הקבלן לצד מורות המועסקות ישירות מייצרת מעמדות בתוך חדר המורים. ברוב המקרים מורות הקבלן סובלות מפיטורים מדי שנה ומפגיעות נוספות בזכויותיהן הסוציאליות כגון הלנת שכר, הלנת כספי הפנסיה וקרנות ההשתלמות. מהיום היא מקווה כי הביטחון התעסוקתי ישוב לכולם.
 
תמונה: flash 90 (למצולמים אין קשר לנאמר).

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה