שריד ארכיאולוגי מתקופת מלכי יהודה נמצא בהרי חברון



במהלך טיול של בי"ס שדה כפר עציון בהרי חברון, זיהה אחד המדריכים בתוך נקבת מים, עיטור אומנותי מלכותי מימי בית המקדש הראשון. עם היוודע הממצא, דיווחו מייד לרשות העתיקות, אך שם סרבו להפוך את המקום לאתר חפירות ארכיאולוגי

לפני כשבוע יצאו תלמידי בית ספר שדה כפר עציון לטיול בהרי חברון. בעת הטיול זיהה אחד המדריכים בתוך מערה בהרי יהודה בדרום ירושלים, עיטור אומנותי מלכותי מימי בית המקדש הראשון. עיטור זה נקרא במחקר: 'כותרת פרוטואיאולית'.

פריט זה ניצב על גבי עמודים בכניסה למבני פאר וחצרות מלוכה. בארץ נמצאו כ-30 כותרות בלבד מדגם זה ודומים לו , עוד הדגיש המדריך כי משום חשיבותו של העיטור, הוא נבחר לעטר את גב המטבע של חמישה שקלים חדשים.

פניית בית הספר לרשות העתיקות בבקשה לערוך במקום חפירות ארכיאולוגיות שעשויות להניב ממצאים נוספים, נדחתה, בטענה שהאתר המדובר נמצא בשטח הרשות הפלסטינית.

לדברי מנהל בי"ס שדה כפר עציון, ירון רוזנטל: " המערה והארמון האבוד נמצאים כמאה מטר מחוץ לגדר ההפרדה. האתר נמצא לפני כשנה וחצי ע"י רשות העתיקות ולאחרונה נמצא מחדש (מבלי שידענו על מציאתו בעבר). לצערנו הרב רשות העתיקות ואלוף פיקוד מרכז הקודם החליטו לא לחפור ולחקור את האתר ולהשאירו בצד הפלסטינאי של הגדר. אנו קוראים לרשות העתיקות לחפור את האתר ולהפוך אותו לאתר מורשת כראוי לממצאים שכנראה מצויים בו. אם האתר לא יחקר הוא קרוב לוודאי יתגלה ע"י הפלסטיניים וישדד על ידם"

מרשות העתיקות נמסר:" אכן, מדובר בממצא חשוב, אשר על פי זיהוי ראשוני מתוארך לתקופת מלכי יהודה. בתוך כך, יש לדעת כי הנושא רגיש ומחייב טיפול רציני ואחראי. רשות העתיקות - יחד עם כל הגורמים הרלוונטיים, עוסקת בנושא מזה זמן  במטרה להביא לחשיפתו המלאה של הממצא, והיא תמשיך במאמציה לעשות כן, תוך תיאום עם כל המערכות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה