שרנסקי גיבש מתווה לתפילה חופשית בכותל: יוקצה אגף פלורליסטי



יושב ראש הסוכנות, נתן שרנסקי, יציג בשבועות הקרובים לראש הממשלה את המתווה שגיבש בעניין ניהול התפילות בכותל המערבי. על פי התכנית, רחבת הכותת תורחב עד קשת רובינסון, היא הקיר הדרומי של בית המקדש. במקום תיבנה פלטפורמה לתפילה מעורבת בין נשים וגברים

 אמש (ג') הצליח יושב ראש הסוכנות, נתן שרנסקי, לגבש את המתווה הסופי לניהול התפילות בכותל.,כך שיוכל להכיל את כל הזרמים, ולתת לכולם ביטוי ראוי.

 המתווה החדש, לפי שרנסקי, הוסכם על כל הצדדים ויובא בשבועות הקרובים בפני ראש הממשלה. על פי התכנית יורחב הכותל עד לקשת רובינסון בדרום, ויחולק לאורכו באופן שווה, בין נשים גברים וכן תוקצה רחבת תפילה מעורבת.

שרנסקי עבד על התכנית תקופה ארוכה, מתוקף מינויו על ידי ראש הממשלה לאחראי על יצירת המתווה שישים קץ למלחמות הדת ויהפוך את הכותל למרחב תפילה שנותן מענה לכל הזרמים בדת. שרנסקי ניפגש עם מנהיגים דתיים בארצות הברית, רפורמים קונסרבטיביים ואורתודוקסים, ואישר כי התכנית שגובשה מוסכמת על כל הצדדים, וכן, על שמואל רבינוביץ', רב הכותל.

קשת רובינסון היא כינויו של מחלף מדורג ששכן בכניסה להר הבית בירושלים, בימי בית המקדש השני. המחלף אפשר להולכים מחוץ להר הבית, במפלס הרחוב הנמוך, לעלות ולהיכנס למפלס הר הבית הגבוה. קשת רובינסון נחשבת לאחד המֶחְלָפִים הראשונים בעולם. היא נקראת על שם המגלה שלה במאה ה-19,  הארכאולוג אדוארד רובינסון, שאיתר את שרידי הקשת הגדולה ששולבה במחלף.

 מדובר בבשורה שתשים קץ גם למלחמה שמנהלות "נשות הכותל", שיורשו להתפלל באגף הפלורליסטי החדש  כרצונן, כשהן עטופות בטליתות. מהארגון נמסר "טרם קיבלנו את ההמלצות ונגיב לגופו של עניין כאשר נקבל את הדוח הסופי. אנו רוצות להאמין שההמלצות שיוגשו לרוה"מ בימים הקרובים יציגו פריצת דרך שתוביל לכך שנשים המבקשות לממש את זכותן לתפילה בעזרת הנשים בכותל ייהנו מאותן זכויות הניתנות לגברים, במסגרת פתרון כולל, שיספק מענה גם לקבוצות פלורליסטיות. יחד עם זאת אנו מצפות כי עד ליישום ההמלצות יבוטל לאלתר אותו סעיף בחוק המקומות הקדושים, שבגינו נשים המתפללות בכותל נעצרות באשמת תפילה בקול, קריאה בתורה והתעטפות בטלית, ויינתן פתרון מיידי, שיאפשר לנשות הכותל להתפלל לפי דרכן ואמונת".

צילום:פלאש90 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה