במשטרה מבטיחים: לא תהיה אלימות נגד נשות הכותל



נשות הכותל צפויות לקיים את תפילת ראש חודש אייר, ביום חמישי הקרוב. על רקע המכתב ששיגר מפקד המחוז במשטרה, ובו הודעה על החמרה באכיפת השוטרים את הפרות פסיקת בג"צ בעת התפילה, הודיע היום ניצב יוסי פריינטי כי המשטרה לא תנהג באלימות כלפי המתפללות

לפני תפילת נשות הכותל, שתתקיים ביום חמישי, הבטיח מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, כי לא תהיה אלימות שוטרים נגד המתפללות. עם זאת, הדגיש כי רחבת הכותל לא תשמש מקום להפגנות ומחאות, לפיכך על נשות הכותל לציית לפסיקת בג"צ, ולא לעטות טלית בעת התפילה במקום.

בתגובה, מסרה לזלי זקס, מנהלת נשות הכותל :  "מדובר במאבק לגיטימי נגד הדרת נשים, באתר הלאומי הקדוש, ששייך לכל עם ישראל ולא רק לקומץ חרדי קיצוני. התעטפות בטלית אינה עבירה.  אם המשטרה אכן סבורה שמדובר בעבירה, עליה להגיש כתבי אישום ולאפשר לנו לנהל את המאבק בזירה המשפטית.

בנוסף קראה זקס לראש הממשלה ושרת המשפטים לבצע חקיקה חדשה שתתיר את תפילתן: "אנו קוראות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשרת המשפטים, ציפי לבני, לבטל את התקנה המבישה בחוק המקומות הקדושים, המאפשרת ,בישראל 2013 , לעצור נשים על קריאה בתורה והתעטפות בטלית בעזרת הנשים בכותל המערבי.

 צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה