נתפס חשוד בגניבת אנדרטת הפיגוע בקו 405



צעיר ערבי נתפס לפני זמן קצר (ג') בחשד לגניבת האנדרטה לזכר הרוגי הפיגוע בקו 405. מדובר ככל הנראה, בחוליית גנבי מתכות, שביצעו את המעשה בסוף חודש דצמבר האחרון. מעצרו הוארך בשלושה ימים

חוקרי ובלשי תחנת הראל, עצרו לחקירה צעיר ערבי תושב אחד היישובים סביב ירושלים, החשוד במעורבות בגניבת אנדרטת הרוגי קו 405, לפני מספר חודשים.

מדובר ככל הנראה בגנבי מתכות, שפירקו את האנדרטה וגנבו את החלקים במספר שלבים, עד שלא נותר ממנה אף זכר. בסוף חודש דצמבר האחרון, הבחינה המשטרה בהעדר האנדרטה, והחלה בחקירה. היום כאמור, נתפס מעורב מרכזי במעשה.

הפיגוע בקו 405  אירע ב-6 ביולי 1989 ובו נרצחו 16 נוסעי אוטובוס "אגד" בקו 405, באמצעות דרדורו לתהום בידי מחבל בסמוך לקריית יערים. אחד מנוסעי האוטובוס היה המחבל עבד אל האדי ע'נאיים , בן 25, איש הג'יהאד האיסלמי, תושב מחנה הפליטים נוסייראת שברצועת עזה. ליד נווה אילן התנפל המחבל על הנהג, ,משך בחוזקה את ההגה ימינה, והפנה את האוטובוס לעבר התהום. 16 מנוסעי האוטובוס נרצחו בפיגוע, ו-27 נפצעו. המחבל, עבד אל-האני גנאים, לא נהרג , הוא נתפס ונידון ל-16 מאסרי עולם, אך שוחרר באוקטובר 2011 כחלק מעסקת שליט.

מעצרו של החשוד הוארך בשלושה ימים. בהחלטה כותבת השופטת כי הצעיר חשוד בעבירות של חילול אתר הנצחה ממלכתי, קשירת קשר לעשיית פשע וגניבת רכוש ששוויו 500,000 שקלים. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה