ירושלים נערכת למניעת נזקי רעידת אדמה



שמוליק לוי יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ התריע בכנס מקצועי, שאי מימוש תמ"א 38 יביא לאסון בירושלים באם תהיה רעידת אדמה ואיש ממקבלי ההחלטות לא ינוכה מאשמה

כנס רב משתתפים של ארגון קבלני הבניין והתשתיות בירושלים והסביבה, התקיים לאחרונה "תכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה (תמ"א 38). התקן הישראלי לעמידות בפני רעידת אדמה נכנס לתוקף בשנת 1975. מרבית המבנים שנבנו עד 1980 אינם עומדים בדרישות תקן זה. 

מטרת תמ"א 38 למצוא פיתרון לחיזוק המבנים שאינם עומדים בתקן. 
החל משנות ה-50 עד סוף שנות ה-70 נבנו בעיר, שיכונים רבים לקליטת עולים חדשים. מבנים אלה לא עומדים בתקן לעמידות בפני רעידת אדמה.

שמוליק לוי יו"ר ארגון הקבלנים בירושלים וסגן נשיא התאחדות בוני הארץ, אמר: "במשך 5 שנים אני פועל לקבל היתר בנייה לפי תמ"א 38 ברחוב נפתלי בירושלים ורק בימים אלה אני אמור לקבל את ההיתר". שמוליק התריע שאי מימוש תמ"א 38 יביא אסון בירושלים. אם תהיה רעידת אדמה ותושבים ייפגעו, איש ממקבלי ההחלטות לא ינוכה מאשמה.

שלמה אשכול, מהנדס העיר ירושלים, ציין כע הטא מודע לבעיית יישום תמ"א 38 במבנים לשימור, וטען כי עיריה עושה הכול כדי לחזק מבנים לשימור. 

מר קובי כחלון, יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובנייה, הצהיר כי הוא רואה כערך עליון את חיזוק המבנים בעיר. הוא הודיע שכל בקשה של יזם או קבלן לחיזוק מבנה לפי תמ"א 38 יידון בוועדה המקומית ברוח חיובית.

ראש העירייה ניר ברקת סיכם את הכנס, ואמר שהוא גאה בפעילות הקבלנים בירושלים הבונים את העיר:  "תמ"א 38 חשובה ביותר לחיזוק המבנים. אני רואה ביישום תמ"א 38 פתרון לבעיית מחסור הקרקעות הזמינות  לבניית דירות".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה