מצעד החיים יתקיים הערב באושוויץ-בירקנאו: הנשיא פרס שלח מסר מיוחד



הנשיא פרס שלח מסר מיוחד לאלפי משתתפי הטקס המרכזי של "מצעד החיים" באושוויץ בירקנאו, אשר יתקיים היום בערב: "הרכינו ראש לזכרם, הרימו ראש למראה מדינת ישראל"

נשיא המדינה שמעון פרס שלח היום מסר מיוחד שיוקרן במסך וידיאו ענק מול 11,000 בני-נוער וצעירים משתתפי "מצעד החיים" מישראל ומהעולם כולו, במסגרת הטקס המרכזי של "מצעד החיים" שיתקיים היום בשעה 17:00 (זמן ישראל) באושוויץ-בירקנאו.  

במסר המוקלט אשר יועלה לעמוד הפייסבוק של הנשיא, לרשתות החברתיות ולאתרים, אמר הנשיא פרס: "יש מצעדים שמודדים אותם לפי אורך הדרך יש מצעדים שמודדים אותם לפי משך הזמן. אתם יוצאים למצעד שאין כדוגמתו- זה מצעד מן השפל התהומי ביותר לבין הפסגה הנשגבת ביותר".

הנשיא הדגיש את חשיבות המצעד המסמל את זיכרון השואה ואת תקומתה של מדינת ישראל ואמר: "תצעדו. עם רגליכם ילך אתכם כל העם. הרכינו ראש לזכרם, הרימו ראש למראה מדינת ישראל. זה מצעד שאין דומה לו בשום עם. צאתכם בשלום ושובכם בשלום"

מוקדם יותר היום התקיימו אירועים ממלכתיים  לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ראש הממשלה, הנשיא ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, הניחו זרים ביד-ושם. הנשיא פרס הקריא את שמות בני משפחתו שנספו בשואה במסגרת טקס "לכל איש יש שם", מעמד הקראת שמות הקורבנות. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה