נעצרה חוליית טרור המזוהה עם חמאס שאחראית להפרות סדר חמורות בהר הבית



שירות הביטחון הכללי בסיוע משטרת ישראל ומחוז ירושלים, עצר בחודש מרץ חוליית טרור עממי, שאנשיה מזוהים עם החמאס, כך הותר היום (א') לפירסום. החוליה עמדה מאחורי האירועים האלימים שהתפתחו במתחם הר הבית עם סיום תפילות יום השישי ב 8 מרס 2013. באירועים החריגים בחומרתם, הושלכו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון, וכתוצאה מכך נפצעו 9 שוטרים

רוב חברי החוליה, שמנתה חמישה אנשים, הינם תושבי מחנה הפליטים שעפאט. נגד שלושה חברי חוליה ופעילי חמאס, הוגשו כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בעיר.

בחקירתם בשירות הביטחון הכללי הודו הפעילים בתכנון מוקדם ובביצוע השלכת בקבוקי תבערה לעבר שוטרים בהר הבית, מתוך מסגד אל - אקצא. לדבריהם, הרקע למעשיהם הינו תחושה של פגיעה בכבוד הקוראן במתחם הר הבית, שעה שבפועל מדובר בנפילת ספר קוראן מכיסא אשר הוזז על ידי שוטר לפני כחודש ימים.  עוד עלה בחקירתם, כי לצורך הכנסת בקבוקי התבערה למתחם ההר, הם הסתייעו בקטין מתוך הנחה כי הוא לא ייבדק על ידי כוחות הביטחון.

משירות הביטחון הכללי נמסר  כי מדובר בפיגוע חמור כנגד כוחות ביטחון בהר הבית, אשר יכול היה להביא לנפגעים בנפש, ורק בנס הסתיים אך בפציעתם של השוטרים.

 

צילום: פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה