רב הכותל קבע: המשטרה לא תעצור נשים שיאמרו קדיש. נשות הכותל בתגובה: רבינוביץ' הוא המושך בחוטים והמפקד האמיתי בשטח



בעקבות פניית יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שירנסקי, הבטיח רב הכותל, שמואל רבינוביץ' כי נשות הכותל לא יעצרו בגין אמירת קדיש

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, מונה על ידי ראש הממשלה לטפל בסוגיית התפילה בכותל המערבי. שירנסקי פועל בתקופה האחרונה לצמצום החיכוך על אופי התפילה בכותל, וגיבוש מתווה מוסכם בנושא. לאחר ששמע על המכתב ששיגר מפקד המחוז במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, הביע חשש רב, כי הדברים שכתב פריינטי יחבלו בתהליך הארוך שהוא מנהל.

מיד לאחר שעודכן, נפגש שירנסקי עם רב הכותל, שמואל רבינוביץ' והביע את התנגדותו לאיסור אמירת הקדיש על ידי נשים. רבינוביץ' הבטיח בשיחה זו, כי אף אישה לא תיעצר על אמירת הקדיש, וזאת בכדי לא להפוך את רחבת הכותל למוקד למחאה והפגנות.

בתגובה להתפתחויות, מסרו נשות הכותל:"הבטחתו של הרב שמואל רבינוביץ' ליו"ר הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, שנשים לא תיעצרנה בשל קריאת קדיש בכותל המערבי - בניגוד למכתב שהוציא מפקד משטרת מחוז ירושלים - מוכיחה את מה שטענו כל הזמן, שרב הכותל הוא המושך בחוטים והמפקד האמיתי בשטח. נשות הכותל מברכות את הציבור בישראל על הרוח הגבית והתמיכה הגורפת, שמוכיחה כי הלחץ הציבורי - בארץ ובחו"ל - הוא שיוביל לשחרור הכותל, כך שיתאפשר לחיילות לשיר את ההמנון הלאומי, לבנות מצווה לעלות לתורה ולנשים לעטות טלית ולהתפלל בקול".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה