נשיא המדינה ערך הבוקר ביקור מסורתי בבתי רבנים



נשיא המדינה קיים הבוקר (א') את ביקור חג הפסח המסורתי בביתם של הרב עובדיה יוסף, הרב הראשי האשכנזי הרב יונה מצגר והרב הראשי הספרדי הרב שלמה עמאר

ביקורו אצל מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, ברך הרב את הנשיא על פועלו למען אחדות בעם והביע תקווה כי הנשיא ישמור על עולם התורה ואמר: "אתה אדם המאחד את העם, כל הציבור מוקיר ומעריך אותך- יש לך חובה לעשות את השליחות בימים אלו ולשמור על עולם התורה".בפגישתם שוחחו השניים גם על ביקורו של נשיא ארצות הברית,ברק אובמה. פרס ציין כי הנשיא אובמה הינו אוהד ישראל עוד מהיותו סנאטור.וכי הוא מבין היטב מהי יציאת מצריים ומהי ההתמודדות אשר נדרשה מעם ישראל לאורך כל הדורות. הנשיא התייחס לרוח חג הפסח וערכי הדת היהודית ואמר: "בתפיסה היהודית ערכים הינם חשובים יותר מנכסים- ואם יש לנו נכסים עלינו להשקיע אותם בערכים. הנשיא הוסיף כי את הנכסים יש להשקיע במלחמה בפערים החברתיים, בערכים ובצמצום העוני".". הרב עובדיה הסכים לאמירה זו ואמר כי הערכים הרוחניים הם מהותו של חג הפסח- המסמל יציאה לחירות רוחנית.

בביקורו אצל הרב הראשי הספרדי, הרב שלמה עמאר אמר הנשיא: "באתי לאחל לכם ולכל בית ישראל חג פסח שמח- בפועלך כרב ראשי הבאת מאור פנים לישראל, אחדות וכבוד לתורה". בפגישתו עם הרב הראשי האשכנזי יונה מצגר הביע הרב תפילה לכך שהשסע בין הפלג החרדי במדינת ישראל לפלג הציוני לא יעמיק, ואמר כי ניתן להקים בחסות הנשיא קשר של מפגשים בין ראשי קהלים שונים, על מנת למצוא את הנוסחה המגשרת בין כל הקהלים בישראל. הנשיא פרס השיב ואמר: "עלינו לוודא כי נושא האחדות לא יהפוך לנושא לפילוג. עלינו לשמור על אחדות העם היהודי תחת מכנה משותף המשותף לכולם- ובראשו עשרת הדברות. עם יהודי ללא יסוד מוסרי אינו יוכל להתקיים. אפשר לאחד את העם בשקט, תחת התשתית הרעיונית בה כולם יכולים להאמין".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה