הנשיא אובמה עזב את ישראל. בטקס הפרידה שנערך עבורו בנתב"ג, נפרד בחום וחתם שלושה ימים של ביקור היסטורי. השיא המריא לירדן, שם ייפגש עם המלך עבדאללה. אחרי שלושת ימי המצור – כל הכבישים בעיר פתוחים לתנועה

תם הביקור ההיסטורי של נשיא ארצות הברית בישראל. טקס הפרידה החגיגי התנהל במתכונת מצומצמת עכב הרוחות העזות. בתום הביקור שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ארדואן, ראש ממשלת טורקיה, והביע צער על פגיעה ואובדן בחיי אדם במסגרת המשט לעזה. לאחר מכן, המריא אובמה לירדן, שם יפגש עם המלך עבדאללה. 
את היום השלישי  והאחרון לביקורו בישראל, פתח הנשיא אובמה בביקור בהר הרצל. הנשיא הניח זר על קברו של הרצל ועל קברו של רבין. אל הטקס הצטרפו ראש הממשלה, בנימין  נתניהו, ונשיא המדינה שמעון פרס, משפחתו של יצחק וכן רבין, הבת דליה רבין-פילוסוף והנכדה נועה רוטמן.

לאחר מכן ביקר הנשיא אובמה,  במוזיאון 'יד ושם' ומאוחר יותר ערך פגישה מדינית נוספת עם ראש הממשלה נתניהו.

אמש התקיימה ארוחת הערב החגיגית במשכנו של נשיא המדינה שמעון פרס, שם  העניק הנשיא פרס לאובמה את עיטור הנשיא, האות האזרחי הגבוה ביותר שניתן להעניק בישראל,  על תרומתו הייחודית לביטחון מדינת ישראל. לדברי פרס: "אנו יודעים שלמרות שבין המדינות שלנו מפריד אוקיינוס גדול, בנפש תמיד נהיה שכנים וחברים"

 

בנוגע  לסוגיית הגרעין האיראני אמר הנשיא פרס לנשיא אובמה:"אני מאמין בנחישות שלך לשחרר את העולם ואת שמי ירושלים מהאיום האיראני. איראן מכחישה את השואה וקוראת לשואה חדשה. איראן בונה פצצה גרעינית ומכחישה את זה. איראן היא הסכנה הגדולה ביותר לשלום העולם".

בסמוך לבית הנשיא אמש, הפגינו שלושה פעילי ימין, שלבשו חולצות ועליהם הכיתובים
"כהנא"  ונשאו שלטים הקוראים לשחרור פולארד. השלושה עוכבו על ידי המשטרה, ושוחררו לביתם לאחר תשאול במרחב מוריה.

 

צילום: מארק ניימן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה