מסעדת רסטו-בר סגרה שעריה. הסיבה: דרישה להפוך את המקום לכשר



הבוקר (ג') לא נפתחה מסעדת רסטו בר, אחד מהמקומות היחידים בירושלים, שאינם כשרים. בעל הנכס החליט כי מעתה תהפוך המסעדה לדומה לאחיותיה לנוף הירושלמי, תציג תעודת כשרות, ולא תפעל בשבתות וחגים. לוי ניסה להילחם, אך נתקל בסירוב "ברקת גלגל אותנו מכל המדרגות"

בעלי מסעדת רסטו, שחר ואביגיל לוי, מסרו הבוקר את מפתח העסק. לא מדובר בפשיטת רגל, אלא בהחלטה מכוונת של בעל הנכס, להפוך את המקום לכשר. המסעדה הפכה בשנים האחרונות למעוז החילונים בירושלים, אלא שגם ראש העירייה לא ממהר לתמוך בגוון החילוני המצומצם שקיים בעיר, ומעדיף לשמור על הסטאטוס קוו העירוני, כפי שהוא.

שחר ואביגיל הפעילו את המסעדה מאז שנת 2005, לפני שלוש שנים התחלף בעל הנכס, לורנט לוי, איל נדל"ן המוכר בעיר, ומחזיק בעסקים רבים בנחלת שבעה, קנה את המקום, וכבר אז ביקש להפכו לכשר.

"ניסינו להסביר לו שזוהי דרך החיים שלנו, וכך בנינו את העסק" מספר שחר, "הצלחנו להחזיק כך במשך שלוש שנים, אך כעת הגיע זמן חידוש החוזה, והוא הציב את הכשרות כתנאי להמשך החזקת המסעדה"

עוד מספר שחר, כי ראש העירייה, ניר ברקת, התארח לפני זמן מה במסעדה. שחר פנה אליו בבקשה לתמוך במאבק, לא רק עבור הנכס, אלא עבור התושבים החילונים של העיר. "ברקת גלגל אותנו מכל המדרגות, אמר שהוא לא מטפל בדברים כאלה, ושהוא נזהר מזה כמו מאש".

הבוקר פג תוקפו של החוזה, והמקום עמד לראשונה סגור. בעתיד, צפוי להיפתח במקום "קפה פריז", בית קפה חדש, שיעמוד בדרישת הסף שהציב לורנט לוי, בעל הנכס.

שחר כתב בפייסבוק מכתב פרידה "עצוב שבירושלים, בשנת 2013, אנשים חשוכים כופים על אחרים לקבל אורח חיים לא לנו בכוח בדורסניות קטלנית שמחקה במחי יד, את פרנסתם של כ-50 עובדים ועשרות ספקים שהתקיימו מהעסק הזה שנים רבות".

"היום מתארגנת הפגנה ספונטנית בשעות הערב", מספר שחר, "מבחינתנו זו מסיבת סיום, אני ואביגיל נבוא להרים כוסית". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה