מחר: יום הצרכן הבינלאומי במערכת החינוך



מערכת החינוך תציין מחר את "יום הצרכן הבינלאומי", במסגרתו יושם דגש על נושא החינוך הפיננסי. בתוך כך, ממליץ משרד החינוך לבתי הספר היסודיים להקדיש את שיעורי "מולדת, חברה ואזרחות" לטובת צרכנות נבונה וחינוך פיננסי

לציון היום פיתחו משרד החינוך והמועצה לצרכנות יחידת לימוד מקוונת חדשה, "שחק אותה צרכן" בשפות עברית וערבית . היחידה כוללת מושגי יסוד מעולם הצרכנות, זכויות צרכניות מרכזיות וכן סוגיות צרכניות - רכישה נבונה,  השוואת מחירים, סקר שוק, תנאים לביטול עסקה, תכנון  דמי הכיס, הטיפול במוצר פגום, קבלת תעודת אחריות וכן סוגיית ה"אותיות הקטנות".

כמו כן, יעסקו בתי הספר בשיעורי החינוך הפיננסי במושגי יסוד מעולם הצרכנות, ניהול תקציב משפחתי, זכויות צרכניות מרכזיות,  ויתמודדו עם סיטואציות הדורשות הפעלת שיקולי דעת כצרכנים צעירים.


המפקחת הארצית על לימודי "מולדת חברה ואזרחות", פנינה גזית, מציינת: "החינוך הפיננסי הינו ערוץ חשוב להכשרת הדור הצעיר לקראת השתלבותם בחיים המודרניים, כאזרחים וכצרכנים נבונים. אנו מתמקדים בהקניית כלים אשר יסייעו לתלמידים להתנהל באופן מושכל וראוי בחברת השפע. אני מאמינה, כי הטמעתם של המסרים יסייעו לתלמידים לשנות דפוסים בתוך המשפחה ומחוצה לה. בכך, אנו שואפים להתחיל את השינוי בתוך המערכת עם התלמידים".

יש לציין, כי בשנת הלימודים הנוכחית החל השילוב של נושא החינוך הפיננסי כחלק משיעורי "מולדת, חברה ואזרחות" גם לתלמידי ב' – ד'. שילוב החינוך הפיננסי מהווה חלק מרכזי ממטרות תוכנית הלימודים במסגרתו לומדים על צרכנות נבונה, חשיבות החיסכון, סדרי עדיפויות וקבלת החלטות, המשפחה והקהילה, מחירה האקולוגי של תרבות השפע והצרכנות, היכרות עם מוסדות ציבור ביישוב ובמדינה (הבנק).

עו"ד אהוד פלג,מנכ"ל המועצה לצרכנות: "צרכנות נבונה היא מיומנות בסיסית של אזרח בחברה המודרנית ולפיכך חשוב להקנות אותה בגיל צעיר לאזרחי המחר, שהם למעשה כבר צרכנים בהווה. במיוחד בעידן המאבק ביוקר המחיה ואף אל מול תרבות הסחר הישראלית, המשופעת במקרים של חוסר הגינות, אחריותנו כלפי ילדינו היא לטפח אצלם את ההגנות העצמיות הצרכניות, בראש ובראשונה ע"י טיפוח המודעות והידע לזכויותיהם הצרכניות"
 
תמונה: flash 90

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה