ארגון ההורים של ירושלים מתריע: "אנחנו במרחק נגיעה מאסון בהפעלת צהרוני ציל"ה בגני הילדים ברחבי העיר"



ההורים מתריעים בפני ראש העיר, מנכ"ל העיריה וראש מנח"י "באופן שבו מתנהלת המערכת אנחנו נמצאים במרחק נגיעה מאסון והמערכת הגיעה לקצה גבול יכולת הסבילות שלה, בשבוע הבא ל- 3500 ילדי הצהרונים בירושלים אין מסגרת הולמת, אלפי הורים ייאלצו להישאר בבית ולהפסיד שבוע עבודה".

ההורים מתריעים בפני ראש העיר, מנכ"ל העיריה וראש מנח"י שבאופן שבו מתנהלת המערכת "אנחנו נמצאים במרחק נגיעה מאסון והמערכת הגיעה לקצה גבול יכולת הסבילות שלה: בשלושה גנים ברחו ילדים מהגן, באחד הגנים גננות נעלו ילדים מחוץ לגן בכמה מקרים, מקרים רבים של אלימות חסרת רסן בין הילדים, דיווחים על טיפול לא הולם בילדים ואיכות כוח אדם ירודה. עזיבה בלתי פוסקת של צוותי כוח אדם וסגירות של צהרונים רבע שעה לפני הפעלתם בלי שיש לילדים סידור אחר - הפכו לעניין שבשגרה".

בין היתר תופעות אלה נובעות בשל מערך לא מקצועי ולא מוסמך העוסק בגיוס כח אדם, בהכשרתו ובהעדר פיקוח והוראות בטיחות לצוותים. אנחנו מתריעים על אי יכולת מענה של הגורמים הממונים על המצב בשטח, אי עמידה בהסכמי השכר עם העובדות ודיסאינפורמציה מוחלט במידע המגיע להורים.

לטענת ההורים וארגון ההורים, החברה למתנסי"ם, הזרוע הארוכה של עיריית ירושלים ביישום התוכנית ציל"ה, חייבת לעשות שינוי הוליסטי בהתייחסות שלה: עליה להעמיד מערך גיוס והכשרה מקצועי של כח אדם, עליה לערוך פיקוח פדגוגי בצהרונים ועליה לאייש בדחיפות את תפקידי ניהול מערך הצהרונים באנשי מקצוע איכותיים. "ארגון ההורים בירושלים אינו יכול להשלים עם הפעלת תכנית בסטנדרט חינוכי כל כך ירוד במסגרת רפורמה ציבורית ממשלתית. אנו מודעים למשאבים הרבים שהושקעו ביישום הרפורמה אך אם זאת אנו רואים בראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיר, ניר ברקת, כנושא באחריות לשלומם של ילדי הגנים בצהרונים: למוגנותם ולביטחונם הפיזי, הנפשי והחינוכי".

בשבוע הבא ימצאו את עצמם 3,500 ילדים, ו-7,000 הורים ללא פיתרון או ללא פיתרון הולם. הורים רבים יאלצו להיעדר מהעבודה בשל חופשת פסח, ולשלם מחיר כבד על מהלך שנכפה עליהם וכרגע מסתמן ככישלון חרוץ.

עד השנה נהנו ההורים, בשבוע שלפני הפסח, מקייטנה לילדים שפעלה עד השעה 16:00. השנה, עם המעבר לצהרוני ציל"ה, ובהמשך לבלגן ולכאוס המתרחשים בהפעלה השוטפת של הצהרונים, נכון לעכשיו אין לילדים מסגרת בטוחה ומוגנת, והמשמעות ברורה: אלפי הורים ייאלצו להישאר בבית ולהפסיד שבוע עבודה.

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים בירושלים: "עיריית ירושלים וממשלת ישראל השקיעו משאבים כבירים ליישם רפורמה עצומה במערכת החינוך ובירכנו על כך. חודשיים מתחילת היישום נקלענו למצב חירום. קול הזעקה מהשטח מחייב לקיחת אחריות אישית לפתרון. אם לא יוקצו המשאבים הנדרשים באופן מיידי המחיר יהיה גבוה הרבה יותר".

בקבוצת פייסבוק חדשה שפתחו ההורים תחת השם "סטטוס צהרוני ציל"ה בירושלים- הורים מדווחים משהטח" כותבים ההורים על מאבקם כמו גם על המתרחש והרשימה ארוכה.

מעיריית ירושלים נמסר כי לאור הקשיים הרבים של החברה למתנ"סים בניהול הצהרונים שתחת אחריותם, בכוונת העירייה לקחת אחריות במטרה לסייע להם עד לייצוב המערכת. העירייה הקימה בהנחיית ראש העיר צוות משימה לטיפול בנושא בראשות המנכ"ל והצוות הניהולי הבכיר במטרה להתמודד עם האתגרים שעולים במסגרת הפיילוט. בנוסף יוקם באופן מידי מוקד טלפוני מיוחד של מינהל חינוך ירושלים אשר יספק מידע ויטפל בתלונות. יש לציין כי הצהרונים המופעלים באמצעות העירייה פועלים באופן טוב ובמידה ויתברר כי החברה למתנ"סים אינה מצליחה להפעיל כראוי את הצהרונים שבאחריותה, תיערך העירייה גם להפעלת צהרונים אלו באופן ישיר בעתיד. באשר לקייטנות פסח: במינהלים הקהילתיים בבקעה, גינות העיר ותלפיות מזרח יופעלו קייטנת פסח 6 ימים,  ומינהל קהילתי גילה יפעיל קייטנת פסח 5 ימים. בנוסף, בעקבות פניית העירייה אישרה מנכ"לית משרד החינוך להוסיף עובדת נוספת בצהרונים החל מהילד ה-31 ולא ה-33. עיריית ירושלים ממשיכה לקיים קשר מול וועד ההורים בנושאים שונים כדי לשפר באופן תדיר את רמת הצהרונים במסגרת הפיילוט הנערך בעיר ואנו סמוכים ובטוחים כי בסיומם של חבלי הלידה ייהנו תושבי ירושלים מצהרונים ציבוריים מסובסדים ואיכותיים ומהיותם הראשונים הזוכים ליישום מסקנות וועדת טרכטנברג בתחום חשוב זה.

תמונה: למצולמים אין קשר לנאמר (באדיבות flash 90)


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה