תפילת נשים



נשות הכותל הגיעו לתפילת ראש חודש ניסן בכותל המערבי. חברות הכנסת סתיו שפיר (העבודה) תמר זנדברג ומיכל רוזין(מרצ) הגיעו לתמוך. זנדברג ושפיר עוכבו על ידי המשטרה, אך לאחר זמן קצר נכנסו לרחבה וקיימו תפילה כשהן עטופות בטליתות

הבוקר (ג') קיימו נשות הכותל את תפילת ראש חודש ניסן, הן התפללו בחלק המוגדר 'עזרת נשים' כשהן עטופות בטליתות ותפילין, זאת בניגוד לפסיקת בג"צ.

על רקע מאבקן של נשות הכותל "לשחרר" לדבריהן את הכותל המערבי משליטה אורתודוקסית, נעצרו לא פעם והורחקו מהמקום. היום התייצבו לתמוך חברות הכנסת סתיו שפיר , תמר זנדברג ומיכל רוזין.

שפיר וזנדברג עוכבו בכניסה לרחבת הכותל על ידי שוטרים, שביקשו מהן להפקיד את הטליתות שלהן בכניסה, בשל 'חשש להפרת הסדר הציבורי'. הח"כיות סירבו ונתבקשו לעמוד בצד, לאחר שסירבו, נכנסו עם הטליתות, ובעקבותיהן גם בנות הארגון.

לדברי ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "היום צעדנו צעד נוסף קדימה במאבק לשחרור הכותל המערבי. בזכות הגעתן של חברות הכנסת, לראשונה אחרי 22 חודשים, התפללנו כשאנו עטופות בטליתות ולא נעצרנו על כך".

בתום התפילה אמרה ח"כ זנדברג: "הפרשנות של הזרם הקיצוני לחוק המקומות הקדושים לא מקובל עליי, ואני מסרבת להשאיר את הטלית בחוץ אני אישה חילונית אבל אני מזדהה עם המאבק של נשות הכותל לחופש ביטוי ודת"

השבוע הופץ פשקוויל  בשכונות חרדיות בעיר, הקורא לציבור החרדי לבוא לתפילה. על פי לשון המודעה "כדי להציל את הכותל מחילול הקודש של נשות הכותל" . עקב האיומים תוגבר התפילה הבוקר, בכוחות משטרה רבים.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה