מפקד המחוז יוסי פריינטה סיכם את שנת 2012: עלייה באחוז הפשיעה



מפקד המחוז במשטרה, ניצב יוסי פריינטה סקר לפני זמן קצר (א') את שנת 2012, וקבע יעדים לעבודת המשטרה בשנה הנוכחית. מתוך הדברים מצטיירת עליה באחוזי הפשיעה, לצד ריבוי מקרים של "תג מחיר", "הוקם דסק מיוחד לטיפול בפשיע לאומנית"

מתוך הנתונים שמסר פריינטה, עולה כי חלה עלייה ש אחוז 1 במספר התיקים הפליליים שנפתחו במהלך שנת 2012: עלייה של 27% בעבירות רכוש ועליה של 9% במקרי השוד, מהם פוענחו 58% מהמקרים. בתוך כך, חלה ירידה באחוז גניבות כלי הרכב.

המשטרה פתחה במהלך השנה החולפת 190 תיקים בגין עבירות סמים והפעילה ארבעה סוכנים חשאיים.

סך הכל נעצרו במהלך השנה 7732  חשודים, עליה ביחס לשנת 2011, אז נעצרו 7100 חשודים בגין עבירות בכל התחומים. פריינטה ציין כי מתוך כל המעצרים שבוצעו במהלך השנה האחרונה, 1912 חשודים נעצרו עד תם ההליכים וכן, הדגיש כי ישנה עליה של 20% במספר כתבי האישום שהוגשו.

כמו כן, התייחס פריינטה לנושאים הבוערים בעיר בימים אלה.
בנושא הפשיעה הלאומנית, התקיימו בשנה האחרונה 56 מקרים של פעולת "תג מחיר", 12 אירועים בלבד פוענחו, אך לא בכל המקרים הוגש עד כה כתב אישום.
ביחס לנתון מטריד זה ציין כי בינואר השנה, הוקם במשטרה דסק מיוחד, שתפקידו לרכז את נושא הפשיעה הלאומנית, בהם ריסוס כתובות וניקוב צמיגים, בכל המחוז. המטרה של הקמת הדסק לדבריו, הינה לקיחת אחריות גבוהה יותר בנושא, ונקיטה באמצעי ענישה מחמירים.

פריינטה הדגיש, כי המשטרה אינה רואה הסלמה  באירועי האלימות במזרח העיר. אכן לדבריו, קיימת הסלמה בהפרות הסדר במעברים: קלנדיה, קבר רחל ושועפט, אך אין מדובר באירועים המתקיימים בתוך העיר. מפקד המחוז סיפר כי "במשטרה עובדים בימים אלה, על הקמת מרחב חדש שיטפל באירועים הנקודתיים במזרח העיר. מטרת המרחב הנה הגברת ההרתעה לצד שיפור השירות לתושבים".

בנוסף התייחס פריינטה לנושא עבירות המין, "ישנה עליה מטרידה" אמר והוסיף כי "אנחנו רואים את הנושא בחומרה, ומנסים להגיע לכל החשודים במעשים".

לזכות המשטרה, זקף פריינטה את עבודת צוות החקירה המיוחד שהוקם בעקבות הצתת מועדון בית"ר ירושלים בבית וגן, וציין לשבח את מעצרם והרשעתם של האחראים על המעשים.

לסיכום התייחס, מפקד המחוז ליעדים שהציב למשטרה לשנת 2013. ראשית החליט לשים את הדגש על הפחתת מקרי יידוי האבנים והשלכת בקבוקי תבערה, וכן ציין כבכוונתו להפחית במקרי הירי, בהם גם ירי זיקוקי דינור, תופעה שלדבריו "הפכה לרעה חולה בעיר". 

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה