הסתיימו חגיגות מרתון ירושלים



החל משעות הבוקר המוקדמות (ו') התקיימו חגיגות מרתון ירושלים. ארבעה מקצים ברמות קושי שונות הוזנקו מצומת השעון ברית המוזיאונים והגיעו עד קו הסיום בגן סאקר. המנצח הגדול הוא אברהם קבטאו, בן 26 מאתיופיה. הצירים המרכזיים בעיר נפתחו לתנועה

אירוע הספורט החגיגי של ירושלים הגיע לסיומו לפני זמן קצר (ו'). מעל 20,000 רצים השתתפו במרתון, ורצו היום במקצים השונים. גם ראש העירייה, ניר ברקת, השתתף במירוץ, ורץ במקצה חצי המרתון.

המרתון שהפך למסורת בעיר, התקיים היום בפעם השלישית. נוסף על המקצים הארוכים, התקיימו גם מקצה עממי קצר של 4 קילומטרים, ומקצה של עמותת 'זיכרון מנחם' הפועלת למען חולי סרטן, ואורכו 800 מטרים בלבד. במקצה זה השתתפו ותמכו שחקני קבוצת בית"ר ירושלים, שהגיעו הבוקר בהרכב מלא. גם חיילי צה"ל לקחו חלק במרתון, ורצו במקצה של עשרה קילומטרים.

לקראת השעה 11:00 החלו להגיע מסיימי המקצים השונים לגן סאקר, שם התקיימה קבלת פנים חגיגית, מעמד הענקת המדליות והפרסים, והפנינג לכבוד משתתפי המרתון.

המנצח הגדול במקצה המרתון המלא, הוא אברהם קבטאו בן 26 מאתיופיה שהגיע לקו הסיום בזמן שיא של 2:16:29.25. קבטאו זכה בפרס של 10,000 שקלים על שבירת השיא במרתון ירושלים. הישראלי הראשון שהגיע לקו הסיום, הוא לירן רז מקיבוץ איילות, שהגיע בזמן של 2:55.37.35.

הצירים המרכזיים בעיר, שהיו חסומים לתנועת כלי רכב כבר מאמש, נפתחו לפי זמן קצר לתנועה. גם תנועת הרכבת הקלה בעיר, חזרה לסדרה ופועלת באופן מלא. 

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה