שבוע 'אינטרנט בטוח'



בתי הספר במועצה האזורית מטה יהודה ציינו בשבוע שעבר את שבוע 'אינטרנט בטוח' שנערך במוסדות החינוך בכל רחבי הארץ. במהלך שבוע הפעילות עסקו התלמידים וצוותי ההוראה בהובלת נורמות התנהגות ראויות ברשת הדיגיטאלית ויצירת סביבת גלישה מיטבית ובטוחה, תוך העלאת המודעות באשר לסכנות הטמונות באינטרנט והקניית כלים טכנולוגיים ופיתוח מיומנויות בעת גלישה ברשת

בבית ספר 'הדסים' שוחחו המחנכות עם התלמידים על גלישה בטוחה, הקרינו סרטונים בנושא וערכו דיונים כיתתיים יחד עם פעילויות נלוות ומלמדות. כחלק מהגברת המודעות לגלישה בטוחה חתמו התלמידים על אמנה בית ספרית בנושא וכתבו משפטים מנחים כגון "הסיסמא שלי מגנה עלי. לא אמסור אותה לזר", "אחשוב פעמיים לפני כתיבה ברשת ואתחייב לא להשתמש במילים פוגעות ומעליבות". התלמידים ציינו כי עם מעט ערנות ורגישות של הכלל ניתן ליצור סביבה נעימה ובטוחה ברשת האינטרנט.

בבית ספר 'עין הרים' עסקו התלמידים והצוותים בנושא תוך שימוש באמצעים שונים ומגוונים. חלק מהכיתות עסקו בניהול זמן מול מחשב, תוך דיון בשאלות כגון: כמה שעות ביום אני יושב מול מחשב? איזה חלק מזמן זה אני מקדיש לפעילויות שונות? אילו פעילויות אחרות חשוב לבצע מדי יום? האם אנו מספיקים לבצען?. מטרת הפעילות הייתה להביא למודעות של הילדים את הקלות בה ניתן "להישאב" לישיבה ממושכת מול המחשב, על חשבון פעילויות חברתיות וגופניות, "זמן משפחה" ועוד.

התלמידים צפו בסרטון "משפחה טכנולוגית" המציג משפחה בארוחה משפחתית כאשר כל אחד עסוק במכשיר טכנולוגי אחר. הסרטון נשלח להורים לצורך לצפייה משותפת עם הילדים.נושא נוסף שהודגש בכיתות היה השמירה על פרטיות. בפעילות "אין מתנות חינם" נחשפו התלמידים לסכנות הטמונות במסירת פרטים אישיים ברשת.  בכיתות הגבוהות הודגש הנושא של בריונות ברשת ונעשתה אבחנה בין שיח נאות ברשת לשיח המכיל תוכן פוגעני שעלול להביא לתוצאות הרסניות. בפני הילדים הוצגו מצבים חברתיים של יחיד מול רבים ומצבים בהם נעשה שימוש בחומרים אישיים לצרכי השפלה והרחקה.

בדיונים הודגשו החוויה של הנפגע והאחריות של כל אחד מהלוקחים חלק באירוע הפוגעני ברשת. בסיום התהליך הגיעו הילדים להבנה כיצד על כל אחד לשמור על כללים נאותים המכבדים את הזולת גם אם יושבים 'מאחורי המסך'. התלמידים ניסחו כללים לגלישה נבונה ובטוחה ולקחו תוצרים אלה על מנת להניח אותם על צג המחשב בביתם. על מנת להטמיע את הנלמד הוחלט בבית הספר כי מדי יום יישלח להורים מייל ובו טיפ בנושא גלישה בטוחה וקישור לסרטון או מצגת בנושא. בלשכת ראש המועצה משה דדון בירכו את התלמידים והצוותים החינוכיים על היצירתיות וההשקעה בשבוע 'אינטרנט בטוח', ונמסר כי "בעולם הדיגיטאלי של היום חשוב לתת בידי הילדים כלים להתמודדות נכונה, לגלישה בטוחה וחינוכית תוך הימנעות מסכנות ומתופעות לוואי אחרות".

 

צילום: יח"צ

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה