החייל מספר אחת נפגש עם תלמידים לפני גיוס



שבוע החינוך בעיר, נפתח הבוקר (א') במפגש של הרמטכ"ל בני גנץ, עם מאות תלמידי י"ב משישה עשר בתי ספר בעיר, שיתגייסו בקרוב לצה"ל. התלמידים עברו שיעורים בנושא הגיוס והשירות בצבא, והכינו שאלות לקראת המפגש

ראש המטה הכללי של צה"ל, בני גנץ, הגיע הבוקר למוזיאון ישראל, ושוחח עם תלמידי תיכון לקראת גיוסם לצבא. ראש העירייה ניר ברקת, אירח את המפגש, וציין כי המפגש עם הרמטכ"ל הפך מסורת וותיקה בעיר. 

התלמידים הכינו שאלות בהנחיית המחנכים בכיתות. השאלות השונות חולקו לקטגוריות בנושאים שונים, והוצגו בפני הרמטכ"ל על ידי נציגים מכל בית ספר.

התלמידים הראו עניין בנושאי ביטחון המדינה, תופעות אלימות בצבא, השתלבות נשים בצה"ל, תהליכי גיור וכן העלו את נושא אחוזי ההשתמטות הגדלים, בתקופה האחרונה.
גנץ ענה בבהירות, הציג גם את הקשיים שעומדים בפני הצבא וגם את המקומות החלשים שדורשים שיפור ועבודה, אז פנה לתלמידים: "אתם העתיד" אמר "אנחנו זקוקים להרבה כוח אדם"

כמו כן, התייחס גנץ גם לנושא גיוס החרדים, והביע תמיכה מלאה בהשתלבותם בצבא. גנץ ציין כי ישנם תחומים רבים בהם יוכלו לסייע, ולתרום למדינה בתפעול ושיפור המערכת הצבאית.

לסיום, אמר הרמטכ"ל כי הרגעים המשמעותיים ביותר שחווה בשירותו היו "מבצע קדש" ו"מבצע שלמה", אבל יותר מכל, התרגש כששם את הכומתה האדומה על ראש בנו.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה