פורים: מבצע לאכיפת צעצועים מסוכנים



הפיקוח העירוני החל באכיפת חוק רישוי עסקים, התשכ"ח 1968 ( סעיף 27 א') וצו הפיקוח על המצרכים והשירותים התשמ"ז 1986 ולוודא שבחנויות המוכרות צעצועים ותחפושות לפורים לא ימכרו "צעצועים מסוכנים"

כבר בימים אלה החל מבצע אכיפת מכירת "צעצועים מסוכנים" ברחבי העיר על ידי פקחי עיריית ירושלים בשיתוף עם  שוטרי יחידת הרישוי  של משטרת ירושלים  ופקחי התמ"ת  שיימשך עד פורים.

כמדי שנה בהתקרב חג הפורים מתרבים המקרים של שימוש ב"צעצועים מסוכנים". ובשנה שעברה נפצעו ילדים מהמשחקים המסוכנים.  שרותי הכבאות בירושלים  קוראים  לכלל הציבור להקפיד על כללי בטיחות האש  בחג הפורים על מנת למנוע פגיעות בנפש וברכוש, וקוראים לציבור לרכוש תחפושות ומשחקי חג רק במקומות עם רישיון ותקן מתאים.


במידה ואחזה אש בבגדים –יש ליפול על הקרקע, ולהתגלגל, פעולות אלה יגרמו להשנקת (כיבוי) האש.

בכל פניה לעזרה יש לפנות לשרותי הכבאות וההצלה 102.

צעצוע מסוכן הוא כל צעצוע המכיל אבק שריפה או חומר נפץ כגון: קני נשיפה BLOW PIPES קנה המכיל קונפטי הפועל בלחץ אויר, בקבוקי שמפנייה הפולטים סרטי נייר וקונפטי, תרסיסי שלג ומקרונים, קפצונים  (פיקות)  מנייר פלסטיק לאקדחים. ונצ'קו 2 מקלות מחוברים בשרשרת. מזרקות זיקוקין לאירועים, זיקוק מוחזק ביד הפולט ניצוצות. חזיז "שום" חזיז מוטח קרקע, כדור עשן עד קוטר של 2.5, כדורי הקשה צבעוניים כלי נשק חיקויים זהים בצורתם לכלי נשק אמיתיים, תרסיסי שלג למיניהם,(ללא אישור מכון התקנים) תרסיסי סירחון וחומר דמוי צואה, נפצים חזיזים מכל הסוגים. חומרי נפץ והדף לרבות נחשונים מתפוצצים סוכריות, רקטות וכוורות.
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה