שני בכירי חמאס הורשעו בפעילות טרוריסטית, לאחר שפעלו בירושלים והתחמקו מגירושם מהארץ



בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ה') שני בכירים בארגון החמאס, ח'אלד אבו ערפה ומחמד טוטח, בעבירות של פעילות בארגון טרוריסטי ושהיה בגבולות הארץ שלא כדין. ההרשעה התקבלה במסגרת הסדר טיעון בו תוקנו עובדות כתב האישום

על פי כתב האישום המתוקן, בינואר 2006 התקיימו בחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית. בבחירות זכתה רשימת הרפורמה והשינוי מטעם  החמאס  ב-74 מושבים במועצה המחוקקת הפלסטינית מתוך 132 מושבים. טוטח התמודד בבחירות מטעם הרשימה האמורה. בעקבות הבחירות, נבחר טוטח כחבר פרלמנט ושימש בתפקיד זה עד למעצרו בשנת 2006. אבו ערפה מונה לשמש כשר לענייני ירושלים בממשלת החמאס.

 עד יוני 2006, היו הנאשמים תושבי מדינת ישראל, ורשומים במרשם האוכלוסין שלה. מרגע בחירתם, הודיע שר הפנים כי הוא שולל את רישיון ישיבת הקבע בישראל של הנאשמים וזאת לאור פעילותם הבכירה בארגון החמאס.

כדי למנוע גירושם מישראל, במהלך יולי 2010 ועד למעצרם, התבצרו הנאשמים בחצר משרדי "הצלב האדום" בשיח' ג'ראח בירושלים, המכונה גם אוהל המחאה, כדי למנוע את מעצרם על ידי משטרת ישראל וכדי למחות על החלטות בית המשפט.

במהלך ההתבצרות, השתתפו הנאשמים בפגישות של הועדה הניהולית של חמאס בירושלים, שתפקידה הוא לבצע פעילויות בשם חמאס בקרב האוכלוסייה הערבית בירושלים. המפגשים נוהלו על ידי בכירי החמאס בעיר.

 הנאשמים ביקשו מחברי הועדה ומפעילי חמאס נוספים לדאוג כי כמה שיותר תומכי חמאס יבקרו אותם באופן יומיומי ויביעו תמיכה בהם. בעקבות זאת הוחלט להגביר את תדירות וכמות המבקרים באוהל המחאה.

חברי הועדה, נהגו לבקר את הנאשמים באוהל המחאה בתכיפות. בעת ביקוריהם, השתמשו לעתים במחשב נייד השייך לנאשמים לצורך פעילות תמיכה במשפחות אסירים ביטחוניים. בין המבקרים אשר פקדו את מאהל הנאשמים היו פעילי חמאס אשר עסקו בפעילות טרור צבאית.

כפי שסוכם במסגרת ההסדר, הנאשמים הודו בכתב האישום המתוקן. טרם התקבל הסדר לעניין העונש.

 

 

 צילום: פלאש90, אילוסטרציה

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה