עתירת תושבי בית צפאפה נדחתה: כביש 50 יסלל על פי התכנית המקורית



שישה עשר תושבי שכונת צפאפה, והמינהל הקהילתי של השכונה עתרו עוד בחודש אוגוסט נגד העירייה וחברת מוריה, האחראיות על סלילת המקטע הדרומי של כביש 50. ביום א' האחרון נדחתה עתירתם בבית המשפט המחוזי. השופטת נאוה בן אור פסקה כי כל היתרי הבניה ניתנו כדין ואישרה את המשך העבודות

תושבי שכונת בית צפאפה מוחים זה מכבר נגד סלילת כביש 50. לטענתם התוואי שהציגה העירייה, מאפשר את סלילת הכביש כך שיעבור במרכז השכונה וקרוב לבתי המגורים. התושבים סוברים כי ההיתרים הוצאו בחוסר סמכות, שכן לטענתם, התכנית אינה מפורטת, ולכן אין להוציאה לפועל, גם בשל חוסר סבירותה של התכנית.

בעתירתם התייחסו התושבים, להבטחה שלכאורה ניתנה להם מהוועדה המחוזית, על פיה עוד תתוכנן עבור מקטע זה תכנית מפורטת, אליה תוכל הוועדה המחוזית להתייחס, וכי תושבי השכונה יוכלו להשתתף באמצעות הליך של התנגדויות. אך למרבית ההפתעה, ניתנו היתרי בנייה לסלילת המקטע מבלי שהוכנה תכנית מפורטת.

השופטת נאוה בן-אור קבעה כי אין היא סבורה שהתושבים הבינו את ההבטחה באופן שמשקף את תוכנה, וכי הוועדה התייחסה אל סלילת הכביש כאל עובדה קיימת מאז ומתמיד. לדבריה, "בכל המדובר בדיונים שעניינם תכנית האב לבית צפאפה, ובמסגרתם מבקשים המתדיינים לעסוק בשאלה כיצד יכולה תכנית האב למצות את עוצמת השפעות הכביש על השכונה. אולם נקודת המוצא לדיונים היא עובדת קיומו של הכביש".

מהעייריה נמסר כי כביש 50 דרום, הינו כביש משמעותי אשר חוצה את ירושלים ללא רמזור, ומהווה את המשכו של כביש בגין לכיוון דרום העיר ושכונת גילה, והוא בעל חשיבות משמעותית לכלל תושבי העיר ובעל ערך כלכלי רב.

עוד מוסיפה העירייה כי  יחד עם משרד התחבורה ניתנו מענים לא רק במעברים מעל הכביש, אלא גם בהסדרת כבישים פנימיים בכפר, לכן אין כל מקום להציג את העירייה כמי שאינה קשובה לצרכי התושבים. זאת ועוד, חברת מוריה, החברה המבצעת, עושה ככל הניתן כדי לצמצם את משך העבודות ולהקטין ככל הניתן את ההפרעות הנובעות מסלילת הכביש.בקשת התושבים להרחבת הקירוי נבחנה לעומק ונמצאה כלא אפשרית מתוך ההיבטים ההנדסיים והתכנוניים.

בעירייה מציינים כי ההידברות עם התושבים והמינהל הקהילתי תימשך, כולל שיפור דרכי הגישה בכפר והטיפול במרחב הציבורי במטרה לתת מענה לצרכי התושבים. העירייה לא תשלים עם מעשי אלימות וונדליזם שבוצעו בימים האחרונים בתוואי עבודות וקוראת לתושבים לכבד את פסיקת בית המשפט.

 

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה