הושג הסכם במשבר הצהרונים בירושלים



בישיבה משותפת לראש העיר, נציגי ההורים, סיעת ירושלמים, נציגי עובדות הצהרונים וכוח לעובדים המלווה אותן הוסכם, על צמצום הפגיעה בעובדות לכדי 8% בלבד(לגננות וסייעות) במקום פגיעה של עשרות אחוזים עפ"י התוכנית המקורית

לאחר יום שביתה ומאבק משותף של עובדות, הורים וחברי "ירושלמים" - הגיעו להסכמה עם עיריית ירושלים בנוגע לצמצום הפגיעה בעובדות הצהרונים, מה שכולל גם את הבטחת העירייה להגביל את הצהרונים ל-30 ילדים .
במקום 815 ₪ לילד לחודש לצהרון פרטי ששילמו ההורים עד היום, ישלמו הורים עובדים 215 ₪ לתלמיד בצהרון ו- 319 ₪ להורים שאינם עובדים. כך לדוגמא הורים עובדים ל-3 ילדים בגילאי 3-9 יחסכו כ- 1800 ₪ בחודש. גובה התשלום לצהרונים יהיה אחיד ומחייב בכל הצהרונים הפועלים במינהלים הקהילתיים ולא יחול על הצהרונים במסגרות האחרות. 
 

שרה סלע סייעת וחברת צוות המו"מ:  "עד עכשיו לא ספרו אותנו. הנחיתו את התוכנית הזו עלינו  מבלי ליידע או להתייעץ איתנו, ועתה נאלצה העירייה להכיר בנו כעובדות שזכויותיהן נפגעות. חשוב לנו להבהיר: אנחנו לא נגד המערכת להפך- אנחנו חלק ממנה והמאבק שלנו הוא בראש ובראשונה למען מתן טיפול איכותי לילדים. כך למשל נאבקנו להגבלת מספר הילדים בכל צהרון- הרעיון שגננת וסייעת יתמודדו עם 35 ילדים אינו סביר! - וכך נאבקנו גם למען שכר הוגן שמכבד את מקצועות עובדות הצהרון. לצד ההישג נמשיך בכוחות משותפים להיאבק על מספר נקודות שטרם טופלו-בעיקר המשכורת השעתית".

רחל עזריה, חברת מועצת העיר ירושלים מסיעת ירושלמים, ממובילות מחאת הצהרונים:"כירושלמים, אנו גאים במהלך הגדול שהובלנו יחדיו בסולידריות: הורים גננות וסייעות. אנחנו מברכים על ההסכם הנוכחי שיאפשר לעובדות הצהרונים לקבל שכר ותנאים הוגנים יותר ממה שהוצע תחילה. אנחנו יודעים שזהו רק שלב ראשון בהסדרת שכרן של הגננות והסייעות ושיפור איכות הצהרונים במסגרת הרפורמה, ואנחנו נפעל כדי שהנושא יקודם בקיץ, כפי שהתחייבה העירייה. אנו שמחים שהמאבק המשותף שהובלנו יסייע למשפחות צעירות בכל הארץ, כיוון שהרפורמה בירושלים היא פיילוט ארצי. סיעת ירושלמים מברכת את עיריית ירושלים וראש העיר על המאמצים של הימים האחרונים להגיע לפתרון, ומאחלת המשך שנת לימודים פוריה בצהרונים לעובדות, לילדים ולהורים."

בשנה זו צפויים להיפתח כ-800 צהרונים ציבוריים בכלל המגזרים ובשנה הבאה צפויים להיפתח כ-2000 צהרונים חדשים.
ראש העיר ניר ברקת ציין "אני מברך על ההסכמה שהתקבלה אשר תאפשר לנו להפעיל את כל הצהרונים ולתת להורים בירושלים מסגרת חינוכיות איכותית במחיר מוזל. אני שמח שהצלחנו בכוחות משותפים להביא לשיפור משמעותי בשכר הסייעות ובכך לאפשר להן להמשיך ולחנך את תלמידי העיר. רפורמת הצהרונים היא מהפכה חשובה ביותר במערכת החינוך המעניקה הטבה משמעותית להורים עובדים בעיר ואנו נמשיך לפעול לשפר את מעכת החינוך ולהגדיל את השירותים להורים ולתלמידים".

יו"ר ארגון ההורים בירושלים פז כהן ציין כי "קרה השבוע מהלך אדיר בירושלים. החלו לפעול מאות צהרונים במחיר שווה לכל נפש, בשורה אמיתית לציבור ההורים העובדים. מה שמרגש מעל הכל היא היוזמה של הורים פעילים שחברו לצוותים המקצועיים, המינהלים הקהילתיים והעירייה ובתהליך שיתוף ציבור מרתק ביצעו שינוי מהותי בשדרוג איכות הצהרונים ושיפור משמעותי בתנאי העסקה של הצוותים. אני שב ומברך את המערכת העירונית על המוכנות להיכנס לשיח ועל השותפות בשיח הפוזיטיבי. שוב הוכח שהמודל הירושלמי של שיתוף ציבור מצליח לייצר פתרונות מיטביים".
 
צילום: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה