קבוצה מיוחדת של בנות שירות, רובן מירושלים קוראות לחברותיהן היהודיות בחו"ל לעלות ארצה ולעשות שירות לאומי



קבוצה של בנות שירות בעמותת שלומית, עולות חדשות מצרפת ובלגיה, השיקו בימים אלו יוזמה בפייסבוק הקוראת לחברותיהן שנותרו בחו"ל לעלות לישראל, ולהתגייס לשירות לאומי

בעמותת שלומית, העוסקת בהפעלת מתנדבות ומתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי פועלת בימים אלו קבוצה מיוחדת שמורכבת כולה, מבנות שירות לאומי שעלו לאחרונה מצרפת על מנת לעשות בישראל שירות לאומי. בקבוצה חברות 10 בנות בגילאי 18-19, שעלות ארצה לבדן בזמנים שונים אבל המשותף לכולן – גיוס לשירות הלאומי בישראל.

מנכ"לית עמותת שלומית, חיה שמואל, סיפרה לנו כי "מדובר בבנות דתיות שעלו ארצה דרך הסוכנות היהודית והשאירו את משפחתן מאחור. מיד עם עלייתן  הן מתגייסות לשירות הלאומי במסגרות חינוכיות, בריאותיות וטיפול בבעלי מוגבלויות. מבחינתנו מדובר בתוכנית מאוד מיוחדת".

אחת הבנות, סטפני (19) שעלתה מבלגיה משרתת כיום במד"א בבת ים: "תמיד היה לי ברור שאני אעשה עלייה לישראל, אבל זירזתי את הנושא על מנת שאוכל להתגייס לשירות הלאומי. השירות הוא חלק מהישראליות ובתור מי שרוצה לחיות פה ברור לי שאני חייבת לתרום את חלקי לחברה כמו כל הצעירים בני גילי".

עמותת שלומית עוסקת מזה 20 שנה בהפעלת מתנדבות ומתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי. השנה מפעילה העמותה כ-3,000 מתנדבים, בעלי פטור מצה"ל, בני 18-24 מכלל המגזרים בארץ. המתנדבים פועלים במסגרות חינוכיות, בריאותיות וביטחוניות שמסייעות להם להשתלב בחברה. עם היווסדה חרטה שלומית על דגלה את ערך הפלורליזם ושלוש שנים לאחר הקמתה הגישה בג"צ שבזכותו התאפשר השירות הלאומי לכלל אזרחי מדינת ישראל.

בתמונה: "בואו לעשות שירות לאומי בישראל" (מימין) חנה, סטפני, אורליה, סינדי, רבקה, ציפורה ודבורה (התמונה באדיבות עמותת שלומית)


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה