השבעת הכנסת ה-19 יוצאת לדרך



לפני זמן קצר (ג') החל טקס השבעת הכנסת ה-19, 120 חברי הכנסת יכנסו לתפקידם ויתפסו את מושביהם על פי תוצאות הבחירות. בית הנבחרים, ימנה לא פחות מ- 48 חברי כנסת חדשים. בנימין בן אליעזר, ימונה באופן זמני לתפקיד יושב ראש הכנסת

על רקע המגעים להרכבת הקואליציהמושבעים  היום 120 חברי הכנסת, ויצהירו אמונים למדינת ישראל וחוקיה. את הטקס יפתח  נשיא המדינה, שמעון פרס, שישביע את בן אליעזר לתפקידו הזמני, כיושב ראש.

שיחות המשא ומתן הקואליציוני, יוקפאו לזמן קצר בעוד דקות ספורות, לטובת הטקס המרגש במסגרתו צפויים חברי הכנסת לקבל על עצמם את האחריות על ניהול המדינה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ישבע בפעם השלישית אמונים למדינת ישראל. 

בין חברי הכנסת החדשים, שישה ח"כים ירושלמים: מיקי לוי לשעבר מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, נכנס לכנסת ברשימת "יש עתיד", דב ליפמן תושב בית שמש, גם הוא ברשימת לפיד. חיליק בר ואראל מרגלית ברשימת העבודה. אליהו בן דהן ויונתן שטבון נכנסו מטעם רשימת הבית היהודי. מאיר פורוש מטעם רשימת יהדות התורה, וצחי הנגבי ח"כ ישן חדש נכנס לכנסת מטעם "הליכוד ביתנו" 

מיד לאחר נאומו של הנשיא ברחבת המשכן, יועבר הטקס למליאת הכנסת, שם יעלה כל אחד מהח"כים ויצהיר על התחייבותו לפעול לטובת המדינה ואזרחיה.

מיד לאחר הטקס הפורמלי,  ייערך קוקטייל חגיגי, עבור הנבחרים ובני משפחותיהם, במהלכו יצטלמו כל 120 החברים, לתמונה המסורתית.

בתום החגיגות ישובו לשולחן המשא ומתן, ויחלו במלאכה לשמה התכנסו, ניהול המדינה בארבעת השנים הקרובות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה