מחאת הצהרונים



גננות, סייעו והורים בירושלים מוחים על תנאי העסקת עובדות הצהרונים. בימים האחרונים עלתה לרשת החברתית מחאה אינטרנטית תחת הכותרת "גם אני דורש תנאי העסקה הוגנים לגננת שלי"

נציגי ההורים של הורי הגנים בירושלים מוחים בימים האחרונים כנגד רפורמת הצהרונים החדשה שמקיימת עיריית ירושלים, במכתב שכתבו לעירייה ולנציגי מערכת החינוך השונים כותבים ההורים "אנו מברכים אתכם על המאמצים לסייע לנו בהפחתת הנטל הכלכלי, זו אכן בשורה אמיתית עבורנו! עם זאת, כפי שהרפורמה מובאת כעת – אנחנו, כהורים, לא יכולים לצאת איתכם לדרך הזו".

לפיכך, התארגנו הורים, גננות וסייעות במטרה ליישם את התכנית בצורה הטובה ביותר לטובת ילדי ירושלים לטענתם.

לדברי נציגי ההורים מדובר בתנאי העסקה לא הוגנים, פגיעה בילדים שיפלו בין הכיסאות ונזק למערכת החינוך הציבורית של ירושלים.

דרישות ההורים: המשך העסקת הצוות הקיים בתנאי העסקה הוגנים, החל מהילד ה-27 בצהרון יש להוסיף איש צוות או לפצל כיתות. לשמור על גודל קבוצות סביר של ילדים בצהרונים, פיקוח איכותי ושמירה על איכות הפעילויות והחוגים בצהרון. כמו כן, מבקשים ההורים הזנה בריאה ואיכותית. 
בימים הקרובים עלתה לרשת החברתית מחאת אינטרנט הקוראת לתנאי העסקה הוגנים וביום חמישי הקרוב מתכוננת הפגנה בישיבת המועצה בכיכר ספרא במסגרתה יפגינו על תנאי העסקת עובדות הצהרונים. 


מהערייה נמסר לנו בתגובה כי "מדינת ישראל הכתיבה מסגרות חדשות לצהרונים שמהוות בשורה גדולה להורים עובדים. המסגרת מאפשרת יום לימודים ארוך במחיר סמלי להורה,  הטבה שמשמעותה להורים חיסכון בהכנסה פנויה של  למעלה מ-600 ₪ לחודש. התוכנית הממשלתית יועדה מלכתחילה רק לרשויות במצב סוציואקונומי 1-3, ולמרות זאת, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ,הצליח לקבל את הסכמת המדינה ולקיים פיילוט בעיר בהשקעה של למעלה מ-60 מיליון ₪ שתאפשר פתיחה של מעל 800 מסגרות חדשות מסובסדות. העירייה בראשות ראש העיר והמנכ"ל ניהלו מסע ומתן עם המינהלים הקהילתיים והחברת למתנ"סים שהיא הזכיינית, וביחד גיבשו את הפתרון שמחד מאפשר הפעלת המסגרות במידי גם במינהלים הקהילתיים, ומאידך שומר על רמת שכר דומה לסייעות, שהיא גבוהה משמעותית משכר המינימום. התוצאה היא מסגרת עד השעה 16:30 במינהלים בגביית תוספת מההורים סך של 75 ₪, שהיא בשורה גדולה להורים ואי פגיעה קיצונית בשכר הסייעות. המודל החדש נבנה בתיאום ובשיתוף פעולה עם נציגות המינהלים  הקהילתיים החברה למתנ"סים וגורמים נוספים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה