ט"ו בשבט ביד המורה



בבית ספר יד המורה בירושלים חוגגים ט"ו בשבט עם תערוכת פרי פרצוף ויריד חגיגי של פירות יבשים

כבר שנים שבבית הספר יד המורה מציינים את ט"ו בשבט בדרך מסורתית; תערוכות, יריד עציצים ומטעמי פירות יבשים ואת הכול מכינים תלמידי בית הספר.

את החג התלמידים מסמלים בתערוכה שנקראת "פרי פרצוף", במסגרתה התלמידים מעצבים דמויות מפירות וירקות שמוצגת לאורך השבוע ברחבי בית הספר. בנוסף מקיימים יריד ט"ו בשבט בו התלמידים מוכרים מטעמים שהכינו במו ידיהם ונמכרים במסגרת היריד.


בית הספר, יד המורה, ידוע ככזה המחנך לערכים הומניסטיים ודוגל בקבלה ושילוב השונה בחברה, ייחודו של בית הספר טמון בשילוב בין ילדים בעלי לקויות תקשורת, בדרך כלל אוטיזם עם ילדים חסרי לקויות. כך למעשה, ניתן הכבוד לכל אחד מהשותפים לפתח את הפוטנציאל הטמון בו לימודית וחברתית. היסוד החשוב בבית הספר כאמור הוא החינוך לסובלנות הילדים חסרי הלקויות שהופכים לסובלניים יותר ואילו אלה בעלי הלקויות משתלבים בלמידה ואפשר שכמעט וחיים אורך חיים כמו כל תלמיד אחר.

בבית הספר כיתות רגילות וכיתות תקשורת כמו כן, מעבר לתוכנית הליבה או תחום האנגלית המוגבר, התלמידים בביה"ס נהנים מלימודי אמנות ומוסיקה מוגברים, חקלאות וסיורי עבודה בגן הבוטני, וכן  מפעילויות תל"ן מגוונות; פלמנקו, צילום, דרמה, דרבוקה, קרמיקה, טבע, סיירות וטקוואנדו.

במסגרת ט"ו בשבט והחגיגות ביום שישי האחרון ציינו את החג בבית הספר וקיימו את היריד המסורתי, במסגרתו התלמידים מכרו את שהכינו ונהינו מכל רגע. בבית הספר סיפרו לנו כי את המסורת לא משנים וכי הפעילות המדוברת היא עוד רגע של חוויה במסגרתו התלמידים לומדים על החג ונהינם תוך כדי.
 
בתמונות: יריד ט"וב בשבט ותערוכת פרי פרצוף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה