לראשונה בישראל: ניתוח לחולי אכלזיה בשיטת poem



בשבועות האחרונים בוצע בהדסה ולראשונה בארץ ניתוח בשיטת POEM לחולה אכלזיה, בו מוחדר אנדוסקופ דרך הפה לושט. הניתוח, שמבוצע במספר מועט של מרכזים בעולם, עבר בהצלחה.

הניתוח בשיטה זו מתבצע על ידי חיתוך השריר בגישה אנדוסקופית ללא חתכים כלל ונחשב כפורץ דרך. את הניתוח ביצע דר' יואב מינץ, רופא בכיר במחלקה הכירורגית בשיתוף עם רופאי השרות הגסטרואנטרולוגי בהדסה עין-כרם. אלכלזיה היא מחלה של הושט, המופיעה בעיקר בגילאי ה-50, אשר בה הסוגר התחתון של הושט סגור ולחוץ  ונוצר קושי בבליעה וסכנה של שנק כתוצאה מחזרת מזון כלפי מעלה. אבחון למחלה נעשה ע"י גסטרואונטרולוגים באמצעות 3 בדיקות עיקריות: גסטרוסקופיה, מנומטריה (בדיקת לחץ שריר הושט) וכן צילום הושט בעזרת חומר ניגוד.

עד כה הטיפול המקובל באכלזיה היה ניתוח חיתוך שריר של הסוגר הוושטי התחתון בגישה לפרוסקפית או רובוטית.  בשיטת POEM  אין צורך בניתוח. מדובר בפתרון "אלגנטי": אנדוסקופ מוחדר דרך הפה לושט, שם מתבצע חתך ברירית באזור אמצע הושט, כדי ליצור מעבר בין רירית הושט לשרירי הושט עד לקיבה ולאחר מכן את חיתוך השריר. "זהו אחד הניתוחים שישינו את פני הכירורגיה העתידית ומחלקתנו הינה חלק מרכזי בפיתוח השיטה וביישומה", סיכם דר' יואב מינץ.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה