מרחיבים את הצהרונים בירושלים



עיריית ירושלים והחברה למתנ"סים הגיעו להסכם אשר יבטיח את המשך העסקת הסייעות בשכר דומה והפעלה של הצהרונים בחופשות

עיריית ירושלים ומשרד החינוך החלו ביישום פיילוט ראשון מסוגו בארץ להרחבת הצהרונים מכ-400 צהרונים שנוהלו במסגרות פרטיות שונות לכ-800 צהרונים שמתוקצבים ע"י המדינה ויופעלו כבר השנה לכלל המגזרים בעיר. בשנה הבאה צפוי המודל להתרחב אף מעבר לכך.  
המסגרות יופעלו מחודש פברואר עד סוף חודש יוני, כשעתיים וחצי נוספות מסיום הלימודים, עד לשעה 16:30. כל ילד יקבל ארוחה חמה אשר תפוקח ע"י העירייה ומשרד החינוך, חוג ופעילויות העשרה. עלות הצהרון למשפחה במגזר הממלכתי והממלכתי דתי העומדת כיום על 815 ₪ לחודש לצהרונים פרטיים תרד משמעותית, כאשר הורים עובדים ישלמו 180 ₪ לחודש והורים שאינם עובדים ישלמו 284 ₪ לחודש, סכום הנמוך במאות שקלים מהסכום שמשלמים ההורים כיום. 

העלות להורים מורכבת  ממחיר בסיס שקבע משרד החינוך עד לשעה ארבע (105 ₪ להורים עובדים ו-209 ₪ להורים שאינם עובדים) יחד עם עלות תוספת של חצי שעה עליה הוחלט אשר תשמור על המסגרת ותבטיח שכר דומה לסייעות. כמו כן יופעלו הצהרונים בימי חופשה במחיר של 60 ₪ לילד ליום. ראש העיר ניר ברקת ציין כי "רפורמת הצהרונים שמתרחשת קודם כל בירושלים היא בשורה אדירה להורים, באמצעות המהלך אנחנו מייצרים תקווה למשפחות צעירות רבות שחשובות כל כך לעיר ומקלים גם על הכיס שלהם באופן משמעותי מאוד. אני מברך גם את הסייעות והחברה למתנ"סים אשר שקדו יחד עם הדרג המקצועי בעירייה על פתרונות לרווחת כולם מהם ירושלים תצא מחוזקת ונשכרת". 
מנהל מחוז ירושלים בחברה למתנ"סים, יולי בן לביא ציין כי "אנחנו מקדמים בברכה את התכנית להפעלת יום לימודים ארוך בירושלים במסגרתה מתקיימת הרפורמה בצהרונים המחזקת את המשפחות הצעירות בירושלים. מדובר באתגר מקצועי וקהילתי חשוב ומשמעותי שלצורך הפעלתו והצלחתו אנחנו רותמים ומגייסים את כל המערכות שלנו בירושלים" 
יו"ר מינהל קהילתי גילה, עופר איובי  ציין כי "ברצוני לברך בשמי ובשם היו"רים את ראש העיר על היוזמה הברוכה, זהו צעד חשוב המחזק את ירושלים והמשפחות הצעירות שבחרו לחיות כאן. אנחנו נעשה את כל שביכולתנו על מנת שהפעלת הצהרונים תהיה לשביעות רצון ההורים ויחד נשמור על איכות התכנים. בהזדמנות זו אבקש להודות לראש העיר ולמנכ"ל העירייה על המאמצים המרובים לשמור עד כמה שניתן על שכר הוגן לסייעות".
יו"ר מינהל קהילתי רמות אלון, זאב לנדנר ציין כי "אין ספק שמדובר בצעד מבורך. העיר ירושלים הופכת לאחת הערים הראשונות בה זוגות צעירים ששני בני הזוג עובדים ולהם שני ילדים בגיל הצהרונים יזכו להטבה חודשית של כ- 1,600 ש"ח לחודש.
אני ער לחששות שהועלו במסגרת הדיונים בנושא הצהרונים, שהרי כל נושא חדש מעורר שאלות , חששות וספקות, אך ברור לי שכפי שידענו לשדרג בעבר השרות לקהילה  ולתת מענה הולם לכל סוגיה, נמצא גם הפעם תוך שיתוף פעולה עם העיריה, האוצר ומשרד החינוך  הדרך להבטיח את השמירה על איכות המטפלות והסייעות, ואת השמירה על טיב ואיכות השרות שיינתן בצהרונים".  
 
צילום: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה