המורה לאזרחות: ראש המועצה משה דדון



את השיעור שקיבלו השבוע לא ישכחו תלמידי כיתה י"א בתיכון עין כרם עוד זמן רב, ראש המועצה משה דדון נכנס לכיתה על תקן המורה לאזרחות לאור תכנית 'מסע ישראלי' שמקדם בית הספר והעביר שיעור על היחס למיעוטים במטה יהודה ובמדינה דמוקרטית

ראש המועצה משה דדון העביר השבוע שיעור באזרחות לתלמידי שכבת י"א בבית הספר התיכון 'עין כרם' ושוחח איתם על מעמדם של מיעוטים במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית.
הרעיון למפגש נוצר בעקבות תכנית 'מסע ישראלי' שמקיים התיכון במסגרתה יצאו לאחרונה התלמידים לסיור בצפון וביקרו ביישובים יהודים וערבים. "הנושא המרכזי שאנו מקדמים השנה במסגרת התכנית נוגע למיעוטים במדינת ישראל בהקשרים כמו יהודים וערבים, פריפריה ומרכז", סיפרה מנהלת התיכון ציפי ידידיה. "במועצה האזורית מטה יהודה יש דוגמא טובה מאוד להתייחסות לאוכלוסיות שונות ומגוונות ובחזרה מהמסע בצפון הצעתי לתלמידים שנזמין את ראש המועצה לשיחה בבית הספר. הם מאוד אהבו את הרעיון ובעקבות זאת פניתי למשה דדון והזמנתי אותו לבית הספר".

דדון נענה מיד לבקשה, הגיע לבית הספר, סיפר לתלמידים על ההתייחסות שלו כראש מועצה למגזר הערבי, על הקשר של זה לערכים של דמוקרטיה, על היחס בין רוב למיעוט ועוד. בין היתר שוחח ראש המועצה עם התלמידים על אפליה מתקנת, פיתוח תשתיות ומבני ציבור ומציאת מקומות עבודה לאוכלוסיות מיעוטים.
"הפסיפס האנושי במועצה האזורית מטה יהודה מחייב אותנו לתת מענה לכל אוכלוסייה לפי הצרכים הייחודיים שלה", אמר דדון לתלמידים. "אנו מחויבים לאוכלוסיות מיעוטים כשם שאנחנו מחויבים לכלל התושבים. מדיניות שנוהגת באפליה פוגעת בעיקרון השיוויון שהוא אחד מעקרונות הבסיס של הדמוקרטיה. אם לא ננהג כך הרי שאנו מפרים את אחד מכללי היסוד של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית".
בתיכון עין כרם אמרו השבוע כי דברי ראש המועצה תרמו לשיח הבית ספרי המתמיד במסגרת תכנית 'מסע ישראלי'. בעקבות הביקור נערכו שיחות בין התלמידים למחנכים בכיתות.
לאור פרויקט 'מסע ישראלי' שנבנה בבית הספר 'עין כרם'  יוצאים התלמידים לחמישה ימי סיור במוקדי הדילמות של החברה הישראלית. השנה יצאו התלמידים לסיור בעיירות פיתוח במסגרת דיון על פריפריה ומרכז וזכויות מיעוטים. בבית הספר פועלת גם תכנית למחקר ופיתוח יזמות חברתית. כל אלה יחד חוברים לתרומה לקהילה ולחברה הישראלית.

תמונה: באדיבות המועצה האזורית מטה יהודה

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה