הסתיים פינוי המאחז הפלסטיני "באב אל שמס"



במהלך הלילה(שבת) כוחות צבא ומשטרה פינו את המאחז הפלסטיני "באב אל שמס" , הפינוי בוצע ללא הפרות סדר חריגות. עם זאת, שני פלסטינים נעצרו בהם פעיל אש"פ מוסטפא ברגותי

לאחר פניית הפלסטינים לבג"צ, והוצאת צו הביניים המעכב את פינויים  מהמאחז "באב אל שמס",  הגיש במהלך הלילה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, את תשובת המדינה לצו הזמני. מתוך תשובת המדינה לבג"צ עולה כי השארת המאחז במקומו יגרמו הפרות סדר ומהומות. 

כך הכחל הפינוי, נגד יושבי המאחז, שכבר הוכרז כשטח צבאי סגור, הוצא צו חדש המאפשר סילוק פולשים מאדמות המדינה. משטרת מחוז שי החלה במימוש ההחלטה שניתנה בצו אלוף שטח  צבאי סגור ובכך לפנות את השוהים במאחז הבלתי חוקי באזורe1  "בכוונתנו לבצע את הפינוי ללא הפעלת כוח ואמצעים אך נפעל  בנחישות כלפי מי שייטול חלק בהפרת הסדר ואת כל מי שיסכן את כוחות הביטחון"

הפלסטינים פונו באוטובוסים למעבר קלנדיה, שניים מהמפונים נעצרו על ידי כוחות צה"ל. אחד מהם, הוא מוסטפא ברגותי פעיל אש"פ בכיר.

כזכור, כמאתיים פלסטינים ופעילי שמאל הקימו במהלך יום שישי מאחז לא חוקי בשטחי e1 בשם  "באב אל שמס". הפלשתינים מדווחים כי חברת הוועד הפועל של אש"פ, חנאן עשראווי , וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת , ניסו להגיע למאחז אך צה"ל מנע מהם. עוד דווח שמוסטפא ברגותי, ביקר הבוקר(שבת) במאחז.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה לכוחות הביטחון לפנות לאלתר את ההתקהלות הפלסטינית בשטח שבית מעלה אדומים לירושלים. בעקבות פניית הפלסטינים לבג"צ, הוצא צו ביניים לפיו אין לפנותם מהשטח כל עוד עין עניין בטחוני הדורש פינוי דחוף. המדינה צפויה לפנות לבג"צ בבקשה לבטל את הצו הזמני שמעכב את הפינוי.עד להחלטת בג"צ הורה ראש הממשלה לסגור את דרכי הגישה למקום כדי למנוע התקהלויות, ובשלב זה הוא מוכרז כשטח צבאי סגור.

באב על שמס, הוא רומן של הסופר הלבנוני אליאס חורי, המביא את סיפורם של פליטים פלסטינים בלבנון, אחרי ה"נכבה" ב-1948.

צילום: פלאש90.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה