איך לנהוג במזג אוויר סוער



לצד השמחה על גשמי הברכה חשוב לזכור כי הרטיבות והרוחות הופכים את הנהיגה ליותר קשה ופחות בטוחה. בחורף תנאי מזג האוויר ותנאי הדרך קשים יותר; הראות מוגבלת, הכבישים חלקים ורטובים, מערכות הרכב השונות מתנהגות אחרת וקשה יותר להבחין בהולכי הרגל

להלן כללי בטיחות מתאימים ל"נהיגת חורף" לנהגים ולהולכי הרגל

נהיגה

- יש לנהוג לאט יותר בגשם – בתנאי ראות קשים ובכביש חלק יש להאט ולנהוג במהירות של לפחות 20 קמ"ש פחות. בגשם הראשון ובמזג אוויר סוער מומלץ לנהוג גם 30 או 40 קמ"ש פחות. לפני פנייה חשוב להאט ולבלום בעדינות.

-יש לשמור מרחק מהרכב שלפניכם – בחורף יש לנהוג לאט יותר ולשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שלפניכם. חשוב לבלום במתינות מכיוון שבלימה מהירה מדי עלולה לגרום לנעילת גלגלים ולהחלקה.

-יש להימנע ככל האפשר מעקיפות – בחורף, כשהכביש חלק והראות מוגבלת, עקיפה עלולה לסכן את העוקף, את הנעקף ואת הבא ממול. לכן במיוחד בחורף חשוב להימנע מעקיפות ככל האפשר.

-יש לשים לב להולכי רגל – בחורף קשה יותר להבחין בהולכי רגל ולבלום בזמן במקרה הצורך. לכן יש לנסוע לאט יותר בשכונות מגורים (ובעיקר ליד בתי ספר וגנים) ולתת זכות קדימה להולכי רגל.

-יש לוודא שהרכב תקין – מערכות הבטיחות ברכב, כגון: בלמים, צמיגים, אורות, מגבים והיגוי חייבות להיות תקינות לחלוטין בכל עת ובמיוחד בחורף. כל תקלה או ליקוי הופכים למסוכנים יותר בחורף, ולכן חשוב להיכנס לאחד המוסכים המורשים או למכון רישוי ולוודא שהרכב תקין.

-יש להדליק אורות – החוק מחייב נהגי רכב פרטי להדליק אורות בחורף (מה-1 בנובמבר עד ה-31 במארס בכל שנה) בדרך לא-עירונית. מומלץ להדליק אורות גם בדרכים עירוניות על מנת לראות ולהיראות טוב יותר.

הולכי רגל 

-בשעות הלילה ובתנאי ראות קשים חשוב ללבוש בגדים בהירים ולהצמיד מחזירי אור לבגד או לחפץ שנושאים. במקומות שבהם אין מדרכה יש ללכת מול התנועה בכדי לראות את כלי הרכב המתקרבים ולהתרחק משפת הכביש.

-במיוחד בחורף, כאשר תנאי הראות קשים הן לרכבים והן להולכי הרגל, לפני חציית כביש חשוב לעמוד ולהסתכל לצדדים לכל הכיוונים ולהמתין עד שהכביש מתפנה. בזמן החצייה חייבים להביט ימינה ושמאלה, ורק אז לחצות את הכביש בקו ישר.

-אם במהלך חציית הכביש הרמזור מתחלף מירוק לאדום יש להמשיך ללכת ולהשלים את החצייה. אם במעבר חצייה ליד צומת יש אור ירוק בו בזמן גם להולכי רגל וגם לכלי רכב הפונים ימינה, יש לוודא שהנהג הבחין בנו ועצר, ושהוא מאפשר לנו לחצות בבטחה.

-בחירת מקום מתאים לחצייה: במקומות שבהם אין מעבר חצייה קרוב – חשוב לבחור מקום שממנו אפשר לראות היטב את תנועת כלי הרכב מכל הכיוונים ומקום שבו גם הנהגים יכולים לראות אותנו בעת שאנו חוצים את הכביש.

-בעת חציית כביש כדאי להפסיק את השימוש בטלפון הנייד ובנגני מוזיקה, מאחר והם מסיחים את הדעת.

מטעם"הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה