אתר קבר דוד הושחת



אתר קבר דוד נפרץ והושחת במהלך הלילה. עובד התחזוקה באתר נדהם לגלות כי הפסיפסים התורכיים שעיטרו את קירות הקבר נשברו והורדו מהקירות. "רצו לחבל במקום, זה הכל". רשות העתיקות מתכוונת להגיש עוד היום תלונה במשטרה "למתחם קבר דוד ערך יוצא דופן מבחינה ארכיאולוגית, תרבותית ודתית"

באתר קבר דוד נותצו במהלך הלילה  (ה') מרבית אריחי הקרמיקה שחיפו את גרעין מבנה הקבר והיוו את אחד מסמלי המקום. ברשות העתיקות מספרים כי "חיפוי הקירות באריחים במתחם נעשה ככל הנראה במאה ה- 17, כחלק מאופנה שרווחה בירושלים של התקופה העות'מנית, של חיפוי מבנים באריחים צבעוניים, כדוגמת כיפת הסלע וכיפת השלשלת בהר הבית".

לפני כ-5 שנים, לאחר שנים שבהן היה האתר מוזנח, החלה רשות העתיקות, יחד עם הרשות לפיתוח ירושלים, בפרויקט של שימור ותחזוקת מתחם קבר דוד. עד כה, הושקעו במקום מליונים רבים של שקלים, במטרה להפוך אותו לאחד מהמוקדים החשובים בעיר העתיקה - כיאה לחשיבותו.

במשטרת ירושלים חוקרים כעת את האירוע, אך מסתייגים מקביעה חד משמעית כי מדובר בוונדליזם " גניבה לא הייתה, היה נזק. כעת אנו בודקים אם מדובר בעבודות התשתית המתקיימות במקום".

רשות העתיקות תגיש היום תלונה במשטרה על השחתת המקום "מדובר במקרה יוצא דופן בחומרתו ובהרס בלתי הפיך של שרידים במתחם, רשות העתיקות רואה חשיבות רבה בהמשך פעולות השימור והפיתוח במקום, וקוראת לאחראים על המתחם, למשטרת ישראל ולעיריית ירושלים, לסייע בשמירתו כדי למנוע הישנות מקרים דומים".

זהו מקרה שני של ונדליזם במקום בתקופה האחרונה. רק לפני שבועיים עצרו שוטרי מרחב דוד גבר חרדי ,בן 30, בשעה שניפץ אריחי קרמיקה באתר הקבר, בהר ציון. השוטרים שהיו בסיור שגרתי שמעו את הרעש, נכנסו למתחם הקבר ומצאו את המתפלל כשבידיו, גרזן, פטיש ומברג.המתפלל נעצר וסיפר בחקירתו, כי אדם אחר שהספיק להימלט מהמקום, סיפר לו שתפילתו תענה, אם יתפלל אל האבנים ולא אל אריחי הקרמיקה המצפים את האבן


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה