לחם ועבודה



18 נשים מרחבי המועצה האזורית מטה יהודה הצטרפו לתכנית 'תעסוקה לרווחה' שפותחת את הדלת אל עולם העבודה

התכנית מתקיימת ב-20 רשויות מקומיות ברחבי הארץ ומעניקה הכוונה תעסוקתית בדרך להשתלבות בעולם העבודה. המפגשים מתקיימים בשני מישורים, קבוצתי ואישי.
במישור הקבוצתי מתקיימים מפגשים שבועיים בהם מכשירים את המשתתפים לכניסה אל עולם העבודה באמצעות הגדרת המטרה התעסוקתית (במה אני רוצה לעסוק? מה התחום שמתאים לי?), סדנה של ניהול התקציב המשפחתי והענקת כלים לכתיבת קורות חיים, חיפוש עבודה והתנהלות בראיון עבודה. במישור האישי מתקיימים מפגשים של אחד על אחד על מנת לחזק את המשתתפים שמתקשים במציאת הכיוון התעסוקתי, ולחלופין לסייע ולקדם את אלו שנמצאים בשלבים מתקדמים.

במועצה מציינים את סיפורה של עולה מרוסיה שחזרה לעבוד בתחום עיסוקה כמדריכת סוסים. "אחת המשתתפות היא עולה לישראל שהייתה בעברה מדריכת סוסים ברוסיה. כיום היא אם לארבעה ילדים ומגדלת סוסים בביתה", סיפרו השבוע באגף לשירותים חברתיים. "היה לה חשוב למצוא עבודה בשעות הלילה על מנת שתוכל להמשיך ולנהל את חיי המשפחה. במהלך המפגשים התעורר בה רצון ממשי לצאת לעבוד ולאחר זמן קצר היא מצאה עבודה במכלאת סוסים במכון וטרינרי בשעות הלילה".
משתתפת נוספת שהתמכרה בעבר לסם נמצאת כעת בתהליכי קליטה לעבודה כמדריכת מכורים במכון גמילה. "כל היופי בתכנית הוא לראות כיצד אנשים שחשבו שאין להם מה להציע מגלים את עצמם מחדש", אומרת מנהלת האגף לשירותים חברתיים, דפנה בירן-אשתר. "אנחנו לא עוצרים רק במפגשים ובהרצאות. התכנית מעניקה מימון של קורסים מקצועיים עבור משתתפים שמצאו את ייעודם אבל זקוקים לחיזוק נוסף בדרך לעולם התעסוקה".
בלשכת ראש המועצה משה דדון בירכו על הצלחת המחזור הראשון של התוכנית. "התכנית נועדה לסייע לתושבי מטה יהודה במציאת עבודה ובהגשמה עצמית מקצועית", נמסר. "בעזרת תמיכה והכוונה נכונה אפשר לקדם אנשים לעבר שגשוג אישי, להשיב להם את האמונה בעצמם ולשלבם מחדש בעולם העבודה. התוכנית בהחלט הולמת את המדיניות שהתווה ראש המועצה להגברת איכות החיים של תושבי המועצה".
בימים אלה מתבצע רישום למחזור ב' שייצא לדרך בסוף החודש. 
 
תמונה: באדיבות דוברות המועצה המקומית

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה