"חמגשית לכל פקיד"



הורים למען תזונה בריאה במוסדות החינוך, יערכו מחר (ב', 16:15) מחאת חמגשיות במשרד החינוך בירושלים, בה יציעו לפקידי המשרד לטעום מארוחות הצהריים הלא בריאות המוגשות לילדיהם

"ארוחה 10" הוקמה על ידי קבוצת הורים בהובלת רחל עזריה, ומטרתה להוציא את האוכל הרע שאוכלים ילדים במוסדות החינוך ולהחליפו באוכל מזין  ובריא. כיום, ארוחות הצהריים בצהרונים עמוסות בפחמימות, סוכרים, מלחים  ושמנים הגורמים לבעיות התפתחותיות לילדים, השמנת יתר, ומגבירים את הסיכוי  לסכרת. על אף שמשרד החינוך הוציא חוזר מנכ"ל ב-2006 שאוסר על בשר מעובד, טיגון  עמוק, וממתקים, לטענת ההורים המודאגים הוא אינו מיישם את מדיניותו ולדבריהם מפקיר את ילדי ישראל להרגלי אכילה לא בריאים ואף מסוכנים.
"ארוחה 10" כוללת בתוכה הורים, תזונאים, שפים, אנשי חינוך, ואנשי  קייטרניג שחברו יחד כדי לשנות את המציאות הזו ולצרף את ישראל למגמה העולמית (מישל אובמה וג'יימי אוליבר) של מזון בריא בבתי הספר. הרעיון לשיפור התזונה בבתי הספר החל בסיעת ירושלמים, בעקבות הצלחת "מאבק העגלות"  להביא לסבסוד משמעותי בצהרונים כחלק ממסקנות ועדת טרכטנברג.
"ברגע שאומצו המסקנות בתחום הצהרונים על ידי  הממשלה, היה ברור שעכשיו צריך לדאוג לאיכות הצהרונים שיאכלסו מאות אלפי  ילדים, כשארוחת הצהריים היא אחת הבעיות המרכזיות הדורשות טיפול" הם מוסיפים. 

בשבועות  האחרונים "ארוחה 10" התגבשה לקבוצת פעילים מאורגנת עם קבוצת פייסבוק פעילה, עצומה שרצה חזק ברשת, מפגשי פעילים, ותוכנית עבודה מסודרת. 
מחר (יום ב') ההורים מתכוונים להפגין למען אותה תזונה בריאה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה