הושג הסדר: משרד הרווחה יתקצב תרגום אנושי לחרשים בשידורי הטלוויזיה



הבוקר התארגנה הפגנה ספונטנית של צעירים הסובלים מחרשות ומלקות שמיעה. הצעירים הפגינו מול ישיבת הממשלה במחאה על הקיצוץ בשירותי התרגום. בירושלים מתגוררים 300 תושבים חרשים, שהתייצבו הבוקר להפגנה "לא נוכל לנהל שגרת חיים ללא התרגום. עבורנו זה כמו אוויר לנשימה"

ארגוני החרשים יצאו הבוקר (א') במחאה מול ישיבת הממשלה בעיר, לקראת תקציב 2013, על פיו יופחתו שעות התרגום האנושי בטלוויזיה. ממשרד הרווחה נמסר כי המשבר נפתר והכסף יועבר בהקדם.

המחאה הבוקר תוכננה ברוח ספונטנית, על ידי קבוצת צעירים הסובלים מליקויי שמיעה. אגודת החרשים בישראל בחרה שלא לקחת חלק בהפגנה. איתן מילנר, מנכ"ל האגודה, מסר כי עקב מציאת הפיתרון למשבר שנוצר, האגודה החליטה שלא לקחת חלק בהפגנות.

עם זאת, האגודה בהחלט רואה בחומרה את הקיצוץ בשעות השידור "בשנת 2002 נחתם הסכם בו הובטחו 45 שעות תרגום אנושי בשנה, אך העלויות עלו, והשעות קוצצו. נאמר לנו ששעות התרגום האנושי במדיה המשודרת יוגבלו לנושאי בריאות בלבד. זה מגוחך" מספר מילנר, ומוסיף "משרד הרווחה והאוצר צריכים לעדכן את שעות התרגום בהתאם לעלויות החדשות".

אגודת החרשים בירושלים, מסייעת לכ-300 חרשים וכבדי שמיעה המתגוררים בעיר. "אנחנו לא מבקשים צדקה, זוהי זכות אלמנטארית, בלי מתורגמנית החרש לא יוכל להתנהל במהלך היום" ציינה זמירה ריימונד, רכזת הפעילות של המועדון הירושלמי. "המועדון הוא הבית השני שלהם, וגם אותו אנחנו מחזיקים בעיקר מכספי האגודה, תרומות ומתנדבים, אנחנו מסייעים להם בכל צעד עושים עבורם שיחות טלפון ומטפלים בניירת, אין לחרש אפשרות לנהל שיגרת חיים ללא תרגום הולם"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה