הורים לילדים אוטיסטים בשיתוף עמותת אלו"ט יצאו למאבק



הורים לילדים אוטיסטים בישראל, יחד עם עמותת אלו"ט יצאו הבוקר למאבק ציבורי על זכויות ילדיהם ועתידם, והפגינו מול ישיבת הממשלה

מטרת מאבקם של הורי האוטיסטים והעמותות, היא חקיקת חוק שיסדיר את זכויות הילדים שאובחנו באוטיזם, ודרישה לתוספת תקציב מיידית בסה"כ 60 מיליון שקלים, שתאפשר להפעיל שירותים נוספים לילדים. 

"לאחר ניסיונות לא מוצלחים לדיאלוג עם השרים הרלוונטיים, ברווחה, באוצר ובמשרד הבריאות, ולאחר שגלגלו אותנו ממשרד למשרד, החליטו ההורים לצאת מאבק על חיי ילדיהם והעתיד שלהם". מספרים בעמותת אלו"ט "בכל שירות שנוגעים יש מחסור, כל צורך בסיסי הוא כמו פצע פתוח"

ההורים טוענים כי עשרות ילדים נמצאים בטיפול ביתי, כיוון שיש מחסור גדול מאד במסגרות חינוך מתאימות. הדבר פוגם בהתפתחות הילדים, ועולה להורים כסף רב. "ישנם מקרים בהם יש לילד מסגרת, רק פעמיים בשבוע" מספרת רותי סיוון מאלו"ט, "על פי חוק, הדבר הזה לא הגיוני".

בדו"ח שהתפרסם לאחרונה, דווח על עליה חסרת תקדים במספר הילדים המאובחנים באוטיזם בישראל. מהנתונים עולה כי 1 מכל 100 תינוקות בארץ, מאובחן באוטיזים.

"בעוד חמש שנים יצאו אלף ילדים אוטיסטים מכל בית ספר, ולא יהיה להם תעסוקה או שירותים רפואיים מתאימים, מכיוון שהמדינה פשוט לא ערוכה לקליטתם" מתריעה סיוון, "נמאס לעמוד כמו קבצנים ולהתחנן. ההורים לא ירפו, עד שראש הממשלה, יבין את חשיבות הנושא. נספר לציבור הרחב, ונעשה את כל הפעולות האפשרויות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה