הקטר הישן יוצא מ" התחנה הראשונה" ומתחדש



הבוקר ( ג') הציגו יזמי פרויקט "התחנה הראשונה" את תכנית לשחזור מתחם הרכבת הישנה והבטיחו "יפעל גם בשבת"

מתחם הרכבת החדש, צפוי לפתוח שעריו כבר באביב הקרוב. עם סיום העבודות באפריל, יתקיימו מספר אירועי השקה ובחודש מאי צפוי המתחם לפעול באופן מלא.

באירוע חשיפת מתחם הרכבת החדש, שהתקיים הבוקר, הציגו המשקיעים הפרטיים, בראשם יזם הנדל"ן אבי מורדוך, את פרוייקט שחזור מתחם התחנה ההיסטורי. הפרוייקט שכונה "התחנה הראשונה" הינו מיזם פרטי הנתמך על ידי העירייה ובעלי העסקים שיפעלו במקום.

ברחבת העץ יונחו קרונות וקטר ישנים כמיצג היסטורי לקו הרכבת הראשון בארץ, שהוקם ב-1892. המתחם נמצא בבעלות רכבת ישראל והושכר לארבעת היזמים, אבי מורדוך, עדי טלמור, ארז נבון ואסף חמו לתקופה של עשר שנים.

המשקיעים הבטיחו הבוקר, כי המקום יהפוך למרכז תרבותי שוקק חיים, גם בסופי השבוע. "למי שרוצה לצאת בסוף השבוע, יהיו מסעדות ומקומות בילוי פתוחים, זאת לצד מסעדות כשרות שיהיו סגורות בשבת " התחייב מורדוך, והוסיף כי במקום יוקמו שבעה בתי אוכל, בהם בתי קפה ומסעדות שף. כמו כן, החללים במתחם ישרתו את בתי הספר לאומנויות והעיצוב בעיר, ויארחו גלריות ליצירות אומנות.

את המתחם החדש מכנים היזמים מפגש של תרבות, היסטוריה וקולינריה. מתחם תחנת הרכבת ההיסטורית ממוקם בשכונת בקעה, סמוך לתיאטרון החאן.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה