מכיכר תחריר לאוניברסיטה העברית



לראשונה לאחר המהפכה במצרים יתארח בלוגר מצרי, מגיבורי כיכר תחריר, במכון המחקר ע"ש הרי טרומן למען קידום השלום של האוניברסיטה העברית.

נביל מאיקל סאנד, פעיל זכויות אדם מצרי ואחד מגיבורי מהפכת כיכר תחריר  במצרים, יתארח שבוע הבא באוניברסיטה העברית. לדברי פרופ' אלי פודה ממכון טרומן, מומחה למצרים המשמש כיו"ר האירוע, "ביקורו של נביל הוא הסנונית הראשונה המבשרת את בוא האביב הערבי לאוניברסיטה העברית". באירוע במכון טרומן יספר נביל את סיפורו האישי וידבר על השיוניים הפוליטיים בשלטון במצרים והקשר בין מצרים לישראל. "לאחר שנים של דיבורים וניסיונות להגיע לישראל שלא צלחו בגלל סירוב השלטונות לאפשר לי ביקור כזה, הגיע זמן המעשים: אני סופסוף לא רק מדבר על שלום אלא נוסע לעשות שלום בנסיעה לישראל" כך מסביר נביל את הנסיעה שלו לישראל בימים אלה.
נביל הוא הסרבן המצפני הראשון של המשטר הנוכחי במצרים, פעיל בבלוגים במצרים כנגד המשטר הדיקטטורי.

את ביקורו בישראל ובהמשך גם במדינות נוספות מארגן ארגון זכויות האדם UN WATCH שבסיסו בז'נבה. "נביל הוא צעיר אמיץ המאמין בזכויות אדם אשר הקריב את חירותו וכמעט את חייו לדמוקרטיה, סובלנות ושלום ישראלי ערבי. הוא גיבור אמיתי המעורר את התקווה, אמונה והיכולת להגשמה בעיקר בקרב צעירים ברחבי העולם" אומר הילל נואיר מנכ"ל  UN WATCH בז'נבה.
 
צילום: באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית בירושלים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה