ניצולי שואה הפגינו מול משרד האוצר



עם פתיחת ישיבת הממשלה הבוקר (א') , פתחו עשרות ניצולי שואה בהפגנת מול משרד האוצר, במחאה על קיפוח קשה בתקציבי הקרן לרווחת ניצולי השואה

ניצולי השואה מפגינים בשעה זו מול משרד האוצר במחאה על קיצוץ בתקציבים המגיעים להם. הם מפנים אצבע מאשימה כלפי שר האוצר, קוראים קריאות בגנותו של יובל שטייניץ, ושרים את "התקווה". 

ההפגנה ההמונית היא צעד המגיע בעקבות סגירת התקציב לו ניצולי שואה עבור הוצאות רפואיות בסיסיות, כמו חיתולים, משקפיים, טיפולי שיניים, מכשירי שמיעה, ומכשירים אורתופדיים

השבוע נתבשרה הקרן על קיצוץ נוסף בתקציב המתקבל מהאוצר בסך של כשני מיליון שקלים, מה שיוביל לפגיעה נוספת יכולתה של הקרן להמשיך ולסייע לניצולי השואה הנזקקים ביותר.

"אלה השנים שבהן הניצולים זכאים לסיוע מוגבר, והתקציבים צריכים להיות בהתאם. לאחר מכן כבר יקטנו הצרכים כשיותר ויותר ניצולים כבר לא יישארו אתנו וכבר לא יזדקקו לסיוע של איש." ומזהירים כי" זוהי הפגנה ראשונה – לקראת קמפיין רחב היקף-אם לא ימצא הפתרון".

עוד נמסר מהקרן כי "עם השנים ניצולי השואה הולכים ומזקנים וצרכיהם הולכים וגדלים. מידי יום מתים 53 ניצולים, למרות עובדה זו, ולמרות שיותר ויותר אנשים מוכרים כניצולי שואה הזכאים לסיוע, האוצר מסרב להגדיל את תקציבי הקרן ואף הקטין אותם בשיטתיות ".

אברהם גרנט בן להורים  ניצולי שואה בא לירושלים להפגין עם ניצולי השואה. אברהם גרנט התראיין בתוכנית "בדרך הביתה" עם שלום אורן:

 

צילום: פלאש90, אילוסטרציה 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה