לראשונה בבית הספר 'לביא': בחירות למועצת התלמידים



לאחר מערכת בחירות יצירתית נבחרו שבעה תלמידים למועצת התלמידים שהוקמה לראשונה בבית הספר הצומח 'לביא' בצור הדסה

בבית הספר הממלכתי דתי 'לביא' חגגו השבוע את סיומה של מערכת הבחירות למועצת התלמידים הבית ספרית. בית הספר הינו בית ספר צומח והשנה נערכו הבחירות לראשונה עם פתיחתה של שכבת כיתות ה'. את התהליך הובילו היועצת איילת כפיר והרכזת החברתית מירב צמח. תחילה הועברו בכיתות ד' ו-ה' שיעורים בנושאי דמוקרטיה, שלטון, מנהיגות, תהליך הבחירות, סוגי מנהיגים ומסע בחירות.

מיד לאחר מכן החל בבית הספר תהליך הבחירות עם הגשת המועמדות על ידי התלמידים. כל תלמיד ערך מסע תעמולה, הציג את המצע בפני חבריו, חילק פליירים, הריץ סיסמאות, ג'ינגלים ושלטים מקוריים. עבור כל תלמיד הונפקה 'תעודת זהות' וביום הבחירות הוצבה קלפי כחולה אליה שלשלו התלמידים את פתקי ההצבעה. "זה היה תהליך בחירות מרגש שחיבר בין ערכי בית הספר לערכי וסמלי המדינה", סיכמה השבוע מנהלת בית הספר רוית גדנקן. "בכל שלב ערכנו השוואה בין התהליך שנערך בבית הספר לתהליך הבחירות בישראל. הסברנו מהי זכות בחירה ומהן בחירות חשאיות. שיתוף הפעולה מצד התלמידים היה מדהים ובסיום הבחירות הוכרזו שבעת חברי המועצה הנבחרים".


לתפקיד יושבת ראש מועצת התלמידים נבחרה אביגיל כורש, תלמידת כיתה ד' שזכתה ברוב קולות התלמידים. ביום שישי האחרון יצאה כורש בליווי מנהלת בית הספר לפעילות השבועית בגני הילדים הסמוכים לבית הספר, סיפרה לילדים על הבחירה שלה, דיברה על הקשר בין גני הילדים לבית הספר 'לביא' ודרשה את פרשת השבוע.

בלשכת ראש המועצה משה דדון בירכו השבוע את בית הספר על סיומה של מערכת הבחירות הראשונה למועצת התלמידים. 'הפעילות בבית הספר מבטאת את שגשוגם של מוסדות החינוך במטה יהודה ונשענת על יסודות התכנית האסטרטגית לחינוך שמטרתה להצמיח תלמידים מצטיינים ובעלי מודעות לערכי הדמוקרטיה. הטמעת הערכים במוסדות החינוך במטה יהודה מתבצעת באופן עקבי ובאינספור פעילויות לאורך כל השנה'.
 
תמונה: מועצה אזורית מטה יהודה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה