מגדילים את אפשרויות החינוך בדרום העיר



בית הספר היסודי תלפ"ז ב' יהפוך לבית ספר משלב ברוח "קשת" ובנוסף תוקם בדרום העיר חטיבת ביניים ממלכתית דתית חדשה.

בשורה לתושבי ירושלים: בשנת הלימודים תשע"ד יתרחבו אפשרויות החינוך בדרום העיר עבור אוכלוסיית הצעירים שממשיכה לצמוח. מדובר בהפיכת בית הספר היסודי תלפ"ז ב' שבשכונת תלפ"ז לבית ספר משלב ברוח "קשת" ובנוסף תיפתח חטיבת ביניים ממלכתית דתית חדשה באחת משכונות דרום העיר, שתחזק את המשפחות הצעירות ואת הקהילות החדשות בשכונות דרום העיר ותגדיל את אפשרויות הבחירה של ההורים באוכלוסייה שממשיכה לגדול.
זוהי בשורה נוספת עבור המשפחות הצעירות, בהן השקיעה העירייה בשלוש השנים האחרונות והן הוגדרו כשכונות בפוקוס (גוננים, קריית היובל, רוממה, הגבעה הצרפתית ותלפיות מזרח), להן פוטנציאל להפוך אטרקטיביות לצעירים מבחינת היצע ומחירי הדיור, תשתית קהילתית וחינוכית.ואכן על פי נתוני העירייה בעיר גנים, בקריית היובל, בגוננים ובגבעת מרדכי נרשם מאזן הגירה חיובי של צעירים בגילאי 20-34 בשנה האחרונה.

העירייה זיהתה את המגמות הדמוגרפיות של התחזקות המשפחות הצעירות והיא פועלת לתת להן פתרונות חינוכיים איכותיים במטרה להגדיל את אפשרויות החינוך ולחזק את המשפחות הצעירות בשכונות.
בית הספר תלפ"ז ב' יפעל החל משנת הלימודים הבאה כבית ספר משלב ברוח "קשת", לאחר שנציגי ההורים של בית הספר הביעו את רצונם למהלך, כאשר כל מי שיבקש להתקבל לבית הספר יוכל להירשם על בסיס מקום פנוי. בית ספר משלב הוא בית ספר שפותח את שעריו לאוכלוסייה חילונית ודתית גם יחד. כל מורי בית הספר נמצאים כעת בעיצומה של הכשרה שמעבירה עמותת קשת וההורים מיודעים ושותפים לתהליך כולו.
שכונת תלפיות מזרח הוגדרה על ידי העירייה כשכונה בפוקוס, ואכן בשכונה נרשם מאזן הגירה חיובי בקרב משפחות צעירות עם ילדים, בשכונה הוקם פורום צעירים והוקמו בה לאחרונה שני גנים הפועלים במתכונת מלאה של "קשת".
בנוסף החליטה העירייה לפתוח חטיבת ביניים ממלכתית דתית חדשה באחת משכונות דרום העיר, שתחזק את המשפחות הצעירות ותגדיל את אפשרויות הבחירה של ההורים באוכלוסייה שממשיכה לגדול.
ראש העיר ניר ברקת מציין כי המדיניות העירונית היא להתאים את היצע בתי הספר לביקושי התושבים ולאפשר לבתי ספר מבוקשים וצומחים להתפתח במקומות בהם קיימים מבני חינוך עם תפוסה נמוכה. מדיניות זו מיושמת בפועל על ידי העירייה בכל רחבי העיר ובכל המגזרים והיא תורמת בשנים האחרונות לגידול מרשים בשביעות רצון כלל התושבים. "אנו מברכים על הגידול בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי לאחר עשור וחצי של צמצום רציף. נמשיך לפתח את השכונות הצעירות ולהצמיח בתי ספר נוספים על פי עיקרון של קרבה למקום המגורים ומתן אפשרויות בחירה לשביעות רצונם של התושבים".
 
צילום: flash 90.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה