המשטרה תשלם פיצוי של 7.2 מיליון שקלים, בשל רשלנות



ר' נפגע קשה במהלך מסע רצח של יואל אלמוג בירושלים. המשטרה ידעה על אדם חמוש שמסתובב ברחבי העיר ולא עשתה דבר, כעת תשלם 7.2 מיליון שקלים לר' , שנותר נכה 100%, ופלג גופו התחתון משותק לחלוטין

בתביעה שהוגשה ב- 2009 נטען נגד המשטרה התעלמה מהתרעות חוזרות ונשנות על אדם חמוש ומסוכן וכי יכלה למנוע רצח של אזרח ופציעה קשה של אחר, אך לא עשתה כן. בתביעה הואשמה המשטרה ברשלנות חמורה, בטענה שלא עשתה דבר כדי למנוע את פציעתו של התובע. 

יתרה מכך, במשך כל התקופה התנערה מקבלת אחריות על אף שיש עדויות ברורות ואפילו הקלטות. הפצוע (27) הוא כיום נכה 100% , המתנייד בכסא גלגלים, נותר משותק בפלג גופו התחתון באופן מלא, ראשו התעוות והוא מצוי במצב של אי שליטה מוחלטת בסוגריו.

בימים הראשונים של חודש יוני 2009, פתח יואל אלמוג במתקפת ירי במרכז ירושלים, במהלכה נרצח אמג'ד אבו-חדיר, ואילו ר' נפצע אנושות ומאושפז עד עצם ימים אלה בבית חולים שיבא תל השומר. המקרה אירע בעת שר' וחברו הלכו ברחוב הנביאים פינת הרב קוק בירושלים כאשר לפתע אלמוג אשר הלך מולם שלף אקדח וירה בבטנו של ר' וזאת ללא כל התגרות וללא כל סיבה נראית לעין. חברו של התובע אשר ראה אותו נופל מהירי החל לברוח, כאשר אלמוג דולק אחריו תוך כדי ירי לעברו. משלא הצליח לתפוס את חברו של התובע חזר אלמוג אל התובע אשר היה שותת דם ועדיין בהכרה, וירה בו שוב בראשו. חברתו לה היה אמור להינשא נטשה אותו ומשפחתו נהרסה.

בחקירתו במשטרה לא היה מסוגל אלמוג לספק הסבר כלשהו מדוע רצח את אמג'ד אבו-חדיר וניסה לרצוח, זמן מה לאחר מכן, את התובע. עו"ד פסטינגר טוען כי במשך תקופה ארוכה מאוד נהג אלמוג לעשות שימוש לא נאות בנשק שברשותו, ובעת שהסתובב בישיבת מרכז הרב בירושלים וברחבי שכונת קריית משה הטיל אימה על עוברים ושבים ובהם תלמידים ועוברי אורח אקראיים, כאשר נהג להסתובב חמוש באקדח שהוצג לראווה פעמים רבות ואף איים על עוברים ושבים.

התלונות התקבלו חצי שנה לפני המקרה, המשטרה התעלמה

חצי שנה לפני  האירוע, החליטו שני בחורי ישיבה, שמתגוררים בקריית משה, לפנות למשטרה בעניינו של אלמוג, לאחר שזה שימן את האקדח שברשותו בפומבי, והתנהגותו המוזרה והתוקפנית מאוד גרמה להם לחרדות ולחששות כבדים.

חרף תלונות חוזרות ונשנות של בחורי הישיבה המשטרה לא ראתה צורך לטפל בנושא למרות שגם אימו של הרוצח העידה כי הייתה מתקשרת למשטרה כאשר הייתה שומעת מעת לעת את בנה מאיים לפגוע במישהו. הרוצח היה עובד של מודיעין אזרחי. המדינה מכחישה שמודיעין אזרחי התלונן בפני משרד הפנים.

לטענת עו"ד פסטינגר, בידי המשטרה היו התראות מוקדמות כי הרוצח הינו איש מסוכן וחמוש בנשק  ואף על פי כן, וחרף החובה המוטלת עליהן, לא נקטה בכל פעולה על מנת לעצור אותו ולמנוע את מסע הירי. המדינה הגישה הודעת צד ג' נגד מודיעין אזרחי בטענה שהם לא הודיעו למשטרה שהעובד שלהם איים באקדח על תלמידים ואילו מודיעין אזרחי מצידם הגיבו לביה"מ בטענה שהם התריעו על היורה. יש לציין כי כתב האישום נגד אלמוג בגין רצח בוטל, לאחר שהוא נמצא בלתי כשיר לעמוד לדין.

תמונה: פלאש 90.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה