האוניברסיטה העברית פתחה השבוע לראשונה מכינה קדם אקדמית לאוכלוסיה החרדית



תורה ומכינה: האוניברסיטה העברית מגבירה את נגישות החברה החרדית למערכת ההשכלה הגבוהה

מכון מגיד מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים פתח השבוע לראשונה מכינה קדם אקדמית ייעודית לאוכלוסייה החרדית. בכך נענתה האוניברסיטה העברית לאתגר הלאומי שהציבה המועצה להשכלה גבוהה להגביר את נגישות החברה החרדית למערכת ההשכלה הגבוהה.
כעשרים חרדים החלו את לימודיהם במכינה שתתקיים במבנה מיוחד בסמוך לקמפוס הר הצופים שהאוניברסיטה שיפצה והכשירה למען מטרה זו, ובהמשך השנה צפויות להצטרף למכינה גם נשים חרדיות.


תכנית הלימודים תהיה זהה לזו הנלמדת במכינה הקדם אקדמית הרגילה, תוך מתן כבוד לאורחות החיים של הציבור החרדי וביצוע התאמות לרקע המיוחד ממנו מגיעים התלמידים. כך לצד הלימודים הרגילים, ייהנו תלמידי המכינה משיעורי תגבור לשפה האנגלית ואף מבית מדרש פעיל. בנוסף ללימודים הקדם-אקדמיים, יפעיל מכון מגיד תכניות ייעודיות להכשרה מקצועית עבור חרדים, ובכלל זה לימודי תקשורת, תכנות וייעוץ השקעות.

לדברי פרופ' חנוך גוטפרוינד העומד בראש מכון מגיד, "החזון שלנו היה מאז ומתמיד להיות גשר בין האקדמיה לקהל הרחב, ואנו שמחים על שניתנת לנו ההזדמנות לפתוח בפני אוכלוסיה חדשה את השער ללימודים גבוהים ולהשתלבות בשוק העבודה".

בראש המכינה יעמוד הרב יהושע פפר, רב ודיין בירושלים."המכינה תשאף לשלב מצוינות אקדמית עם מחויבות תורנית", אומר הרב פפר. "עד היום המסגרות הקדם אקדמיות השונות שהוצעו בארץ לחרדים לא אפשרו להם בדרך כלל להגיע לרמה אקדמית שמשתווה לזו של סטודנטים מן המניין. המכינה החדשה תפעל לשנות מציאות זו ולהעניק לתלמידיה את האפשרות למצות את הפוטנציאל הטמון בהם". הרב פפר התייחס לחשש הקיים בחברה החרדית מפני ההשלכות של הלימודים האקדמיים על מחויבות התלמידים לדת. "אמנם הלימודים האקדמיים יהוו ליבת התכנית, אך אנו נדאג לכך שאף תלמיד לא יחוש שהלימודים באים על חשבון הערכים התורניים עליהם גדל. רק אם נדאג לשמר ולטפח את השורשים בד בבד עם קידום ההשכלה הכללית נסלול את דרכם להצלחה". 
 
תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה